Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری:

200 مدرسه تک کلاسه در مناطق عشایری کشور وجود دارد

مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری گفت: 200 مدرسه تک کلاسه در مناطق عشایری وجود دارد و هزار و 300 معلم با دانش‌‌آموزان کوچ می‌کنند.

 200 مدرسه تک کلاسه در مناطق عشایری کشور وجود دارد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور عشایر ایران، علی تیرگیر با اشاره به بالابودن شاخص‌های محرومیت در مناطق عشایری، اظهار کرد: در 26 استان کشور 7500 مدرسه عشایری داریم که 200 مدرسه تک کلاسه هستند.

مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری با بیان اینکه این مدارس چادری، کانکسی و ساختمانی، غالبا مختلط هستند، افزود: 225 هزار دانش‌آموز از مقطع ابتدایی تا متوسطه در این مدارس تحصیل می‌کنند.

تیرگیر خاطرنشان کرد: 20‌هزار همکار فرهنگی درمجموعه آموزش‌وپرورش عشایر به‌عنوان معلم، مدیر و آموزگار مشغول به خدمت هستند و 1300 معلم با دانش‌آموزان کوچ می‌کنند و 1050 معلم نیز در مدارس نیمه کوچ رو هستند.

مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر افزود: حدود 80 درصد همکاران فرهنگی نیز در مدارس ثابت مناطق عشایری که سبک زندگی رمه گردانی و کوچ‌های کمتر از 5 کیلومتر دارند، خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رشد شاخص‌های توسعه در گرو سرمایه‌گذاری روی آموزش‌وپرورش است، یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش یکی از اسناد بالادستی مهم است که یک نگاشت نهادی هم دارد و در آن وظایف دیگر نهادها در قبال آموزش و تربیت فرزندان این مرزوبوم به‌صراحت بیان‌شده اما تاکنون بسیاری از دستگاه‌ها در قبال آموزش‌وپرورش به‌ویژه در حوزه عشایر کوتاهی داشته‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید