Iranian Agriculture News Agency

امنیت غذایی مهمترین ضامن امنیت ملی است

رئیس فرهنگستان علوم در مراسم تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری بخش کشاورزی و منابع طبیعی ضمن مهمترین ضامن امنیت ملی را امنیت غذایی دانست.

امنیت غذایی مهمترین ضامن امنیت ملی است

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات، محمدرضا مخبر دزفولی آذر ماه را بهار جریان علم در کشور دانست و بر ترغیب جوانان برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی در راستای کاهش وابستگی کشور در این بخش تاکید کرد.

رئیس فرهنگستان علوم با اشاره به اینکه بخش کشاورزی و امنیت غذایی نیازمند پشتیبانی است، بر پژوهش های هدف دار در راستای گره گشایی از مسائل کشور تاکید کرد.

وی سازمان تات را مجموعه‌ای  کاربردی دانست و افزود: تحقیقات محققان در سازمان تات باید در راستای تحقق اهداف سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی باشد.

مخبر دزفولی بر سرمایه‌گذاری در کارهای تحقیقاتی تاکید کرد و گفت: اگر واردات در بخش کشاورزی حذف شود و حرکت در مسیر دانش بنیان شدن ادامه پیدا کند، این بخش نجات پیدا می‌کند.

وی افزود: زنجیره تولید تا مصرف کننده در سند امنیت غذایی به عهده بخش کشاورزی است.

رئیس فرهنگستان علوم بیان کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تات بخواهند سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی محقق شود، باید در مسیر دانش بنیان شدن  با هدف افزایش  ضریب نفوذ فناوری و دانش و استفاده از فناوری‌های پیشرفته در راستای کاهش ضایعات کشاورزی گام بردارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید