Iranian Agriculture News Agency

اولین سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی رونمایی می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: یک اتفاق بسیار مهم در هفته پژوهش امسال رونمایی از اولین سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی با حضور رییس جمهور و روسای قوا است. ریل گذاری آینده و رشد در حوزه امنیت غذایی کشور، تنها با برنامه‌ریزی کاملا دقیق به همراه مجموعه اقدامات پیش بینی شده با توجه به اهداف خود، به تحقق خواهد پیوست. جامعه علمی و پژوهشگران بخش کشاورزی و منابع طبیعی نقش مهمی در اجرایی شدن این سند عهده دار هستند که به همراه جامعه بهره برداران، کشاورزان، کارشناسان و مدیران سبب دستیابی و تحقق اهداف سند به یاری خداوند متعال خواهند شد.

اولین سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی رونمایی می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ در متن پیام معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی آمده است؛

سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، بزرگترین سازمان پژوهشی کشور و خاورمیانه است. مهمترین رسالت این سازمان پاسخگوئی به مشکلات اولویت دار بخش کشاورزی و منابع طبیعی و نیازهای جامعه بهره برداران می باشد. بهره وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و تدوین و نظارت بر الگوی کشت‌و دانش بنیان شدن بخش کشاورزی مسئولیت‌های مهم دیگری است که در هدایت بخش کشاورزی به عهده این سازمان گذاشته شده است. اثر بخشی این سازمان در حوزه های گیاهی، دام و طیور و آبزیان، واکسن ‌های انسانی و دامی و منابع طبیعی، آموزش و ترویج سبب شده که نقش موثری در دستیابی به امنیت غذایی کشور داشته باشد.

شعار امسال هفته پژوهش و فناوری با عنوان " پژوهش وفناوری، پیشران تولید، بهره‌وری و امنیت غذایی "با تاسی از نامگذاری  سال 1402 با عنوان "رشد تولید و مهار تورم" توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نظر گرفته شده است تا رویکرد این سازمان را در مسیر دستیابی به استقلال و خوکفایی کشور به عنوان یک وظیفه حاکمیتی تبیین نماید. جهاد تبیین در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی با هدف به منصه ظهور رساندن فرمایشات معظم له مبنی بر امنیت غذایی به عنوان اولویت درجه یک کشور و نشان دادن پیشرفت ها و ظرفیت های کشور به منظور دمیدن روح خودباوری در جامعه علمی بخش، بهره برداران  و آحاد افراد جامعه است.

یک اتفاق بسیار مهم در هفته پژوهش امسال رونمایی از اولین سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی با حضور رییس محترم جمهور و روسای قوا است. ریل گذاری آینده و رشد در حوزه امنیت غذایی کشور، تنها با برنامه‌ریزی کاملا دقیق به همراه مجموعه اقدامات پیش بینی شده با توجه به اهداف خود، به تحقق خواهد پیوست. جامعه علمی و پژوهشگران بخش کشاورزی و منابع طبیعی  نقش مهمی در اجرایی شدن این سند عهده دار هستند که به همراه جامعه بهره برداران، کشاورزان، کارشناسان و مدیران سبب دستیابی و تحقق اهداف سند به یاری خداوند متعال خواهند شد.

بار دیگر بر خود وظیفه می دانم تا هفته پژوهش و فناوری را به همه پژوهشگران، محققان و تلاشگران عرصه‌های مختلف تولیدی و اقتصادی به ویژه در حوزه بخش کشاورزی و منابع طبیعی سراسر کشور به ویژه همکاران در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و در دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی سراسر کشور تبریک و تهنیت عرض نموده و از تلاش های بی ادعای ایشان صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

     سید مجتبی خیام نکویی

    معاون محترم وزیر و رئیس سازمان

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید