Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان امور عشایر ایران:

عشایر به اندازه یک دولت موضوع برای رسیدگی دارند

سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر به اندازه یک دولت موضوع برای رسیدگی دارند و یکی از شاخص های ارزیابی دستگاه ها باید میزان توجه آنها به نیازهای عشایر باشد.

عشایر به اندازه یک دولت موضوع برای رسیدگی دارند

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور عشایر ایران، نشست هم‌افزایی در خصوص طرح توانمندسازی کارآفرینی مردم پایه (تکام) در حوزه عشایر با حضور سرپرست سازمان امور عشایر ایران و معاون و مدیران کل سازمان و سردار دُر مسئول نظام مدیریت منابع آب قرارگاه جهادی وزارت کشور و معاون حقوقی و امور عشایر این قرارگاه در سالن کوچ برگزار شد.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران در این نشست با اشاره به مصوبات هیات دولت و شورای عالی عشایر در خصوص ارتقاء دانش و سواد و سایر موضوعات در حوزه جامعه عشایری، گفت: لازم است طرح‌های مصوب شده در حوزه عشایر شاخص ارزیابی و سنجش عملکرد استانداری‌ها باشد و وزارت کشور هدایت، تسهیلگری و هماهنگی با استاندارها را در این زمینه انجام دهد.

سیاوش احمدی میرقائد بابیان اینکه عشایر به‌اندازه یک دولت موضوع برای رسیدگی دارند، افزود: یکی از شاخص‌هایی که باید دستگاه‌ها را بر اساس آن سنجید باید توجه آنان به نیازها و موضوعات جامعه عشایری باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های پنج ساله برای جامعه عشایری با هم‌افزایی با دستگاه‌های مربوطه تدوین کردیم، گفت: موضوعات و مسائل حوزه عشایر باید توسط دستگاه‌های مسئول رسیدگی شود.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: نقش استاندارها در خصوص موضوعات مرتبط با جامعه عشایری به‌ویژه راه‌های عشایری بسیار تأثیرگذار است.

از حمایت‌های وزارت کشور استقبال می‌کنیم

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران نیز در این نشست گفت: چهار طرح اولویت‌دار برای تنوع‌بخشی به مشاغل عشایر در زمینه‌های زنجیره تولید گوشت قرمز، کشت گیاهان دارویی، صنایع‌دستی و گردشگری عشایر تعریف و تدوین کرده‌ایم.

مهدی میزبان افزود: یکی از مزیت‌های عشایر تولید صنایع‌دستی است که هویت و میراث فرهنگی کشور هستند و باید با هم‌افزایی ابتدا آن‌ها را حفظ و سپس تولید آن‌ها را برای عشایر اقتصادی کنیم.

وی گفت: در مناطق عشایری بیش از هشت هزار نوع گیاه دارویی و صنعتی وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای کشت، جمع‌آوری، بازاریابی و درآمدزایی برای عشایر است.

میزبان به تدوین طرح گردشگری جامعه‌محور عشایر و طرح زنجیره تولید گوشت در مناطق عشایری نیز اشاره کرد و یادآور شد: این چهار طرح را تهیه و تدوین کرده‌ایم و از کمک‌ها و حمایت‌های وزارت کشور در این زمینه‌ها نیز استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید