Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایری ایران:

تولید گوشت قرمز در کشور ۶ هزار تن افزایش می‌یابد

رئیس سازمان امور عشایر کشور از افزایش ۶ هزار تنی میزان تولید گوشت قرمز در کشور خبر داد.

تولید گوشت قرمز در کشور ۶ هزار تن افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از ایرنا، سیاوش احمدی میر قائد در حاشیه بازدید از طرح‌های اجراشده در بخش امور عشایری شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: بر اساس این طرح قرار است یک‌میلیون رأس دام در چرخه پروار قرارگرفته و با حمایت‌هایی که می‌شود حدود ۶ هزار تن افزایش تولید گوشت قرمز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز موظف شده در ازای قرار دادن نهاده دامی مدت‌دار حدود ۶ ماهه به عشایر در قبال چک و سفته از این موضوع حمایت کند و در پایان قرارداد و یا پایان دوره پرواربندی درصورتی‌که گوشت قرمز تولیدی عشایر به فروش نرود خود شرکت پشتیبانی حمایت کرده و به‌صورت تضمینی آن را خریداری کند که کمک بسیار بزرگی به عشایر است.

احمدی میر قائد ادامه داد: در کل طرح ۱۸۰ هزار تن نهاده‌های دامی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد که بخشی در راستای پرواربندی و بخشی هم در راستای حمایت از دام مولد عشایر خواهد بود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین از اجرای طرح چند طرح مهم دیگر در مناطق عشایر نشین کشور به دستور رئیس‌جمهوری خبر داد و افزود: آیت‌الله رئیسی بر پوشش کامل عشایر به پنل خورشیدی تا ۲ سال آینده و زمان پایان فعالیت دولت سیزدهم تأکیددارند و قرار است در این مدت ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در اختیار عشایر قرار بگیرد.

احمدی میر قائد پوشش کامل شبکه بهداشت در مناطق عشایری و توجه به زیرساخت‌ها و راه‌های عشایری را از دیگر دستورات اصلی رئیس‌جمهوری ذکر کرد و گفت: دیروز از یکی از راه‌های مواصلاتی جامعه عشایری در منطقه مشگین‌شهر بازدید کردیم که کار بسیار ارزشمندی است که با همکاری سازمان بسیج سازندگی با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی و اثربخشی اجراشده و با اجرای آن ۱۶۰ خانوار عشایری از این طرح برخوردار شدند.

وی ابراز امیدواری کرد با تداوم این طرح‌ها و برنامه‌ها زمینه افزایش رضایت جامعه عشایری فراهم شود تا همچنان در سنگر تولید به کار و فعالیت ادامه دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید