Iranian Agriculture News Agency

به میزبانی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛

بازدید رئیس سازمان ملی بهره‌وری از موسسه آموزش و ترویج کشاورزی

پیشوائی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، سیدمجتبی خیام‌نکوئی معاون وزیر و رئیس سازمان تات، مخبر معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان و مردی رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و هیأت همراه از موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای آن بازدید کردند.

بازدید رئیس سازمان ملی بهره‌وری از موسسه آموزش و ترویج کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، پس از بازدید بخش نمایشگاهی، رئیس موسسه ضمن خوشامدگویی و اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص امنیت غذایی به‌عنوان اولویت اول کشور بیان کرد: در راستای تحقق امنیت غذایی، مسائل و مشکلات موجود در بخش تولید به بخش تحقیقات ارجاع شده و پس از یافتن پاسخ‌های لازم از طریق آموزش و ترویج که موتور محرکه بخش کشاورزی است در اختیار بهره‌برداران قرار داده می‌شود؛ در این مسیر، محققین پشتوانه ترویجی ما هستند.

محمدمهدی قاسمی اضافه کرد: ترویج را می‌توان به دلیل گستردگی و تنوع بالا حوزه‌های کاری، ترویج تکثرگرا نامید؛ افزایش و بهبود بهره‌وری در این بخش با کمک شبکه و مدیریت‌های هماهنگی ترویج در مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ها محقق خواهد شد.

معاون سازمان تات ضمن پرداختن به تسهیل فرایند تخصیص جایزه ملی بهره‌وری برای برگزیدگان بخش کشاورزی گفت: این قشر، پیش قراولان بحث بهره‌وری در بخش کشاورزی هستند که به‌خوبی شاخص‌های بهره‌وری را نیز رعایت می‌کنند؛ اختصاص این جایزه به این افراد سبب آشنایی بیشتر جامعه با این گروه و ایجاد انگیزه در آنان خواهد شد.

سپس معاون وزیر و رئیس سازمان تات ضمن اشاره به بحث امنیت غذایی گفت: ظرفیتی که در عرصه کشاورزی نهفته است در هیچ حوزه‌ای دیده نمی‌شود؛ تنوع و گستردگی فعالیت‌های سازمان تات از برخی وزارتخانه‌ها بیشتر است اما بروز و ظهور کمتری دارد.

خیام نکوئی بابیان اینکه همه فعالیت‌ها باید در ظرف بهره‌وری دیده شود، افزود: من معتقدم دولت سیزدهم یک فرصت بی‌نظیر برای رفع خلا عملکرد و افزایش بهره‌وری فراهم کرده است که با ساختار مناسب، جایگاه مناسب، حمایت مناسب و دانش و فناوری روز می‌توان به آن دست‌یافت.

در ادامه رئیس سازمان ملی بهره‌وری ضمن اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی بیان کرد: فعالیت‌های بخش کشاورزی از دو منظر اقتصادی و اجتماعی دارای اهمیت بالایی است؛ تأکید اول و اولویت اصلی برنامه هفتم، تحقق رشد اقتصادی با افزایش بهره‌وری است؛ بخش کشاورزی نقش مؤثری در این مهم بر عهده  دارد.

میرسامان پیشوائی توضیح داد: برنامه ارتقاء بهره‌وری حوزه کشاورزی با همکاری سازمان تات، طراحی و تدوین‌شده که ترویج نیز بخش مهمی از آن است و باید با کمک یکدیگر در راستای تحقق آن گام برداریم؛ ازجمله اینکه اصل و کلیت مزارع نوآور بهره‌ور برای سازمان ملی بهره‌وری شناخته و پذیرفته‌شده  است و ازاین‌پس باید وارد مراحل اجرایی کار شد.

در پایان ضمن تشریح روند تخصیص جایزه ملی بهره‌وری به برگزیدگان بخش کشاورزی گفت: در بخش آموزش و توانمندسازی نیز می‌توان همکاری‌هایی درزمینهٔ دوره‌های APO، برگزاری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای برای متخصصین بخش کشاورزی با ارائه گواهینامه بین‌الملل و غیره انجام داد.

photo8070000053

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید