Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

کشورهای اروپایی در خصوص مبارزه با بیماری‌های گیاهی از ما کمک میگیرند

رییس سازمان تات با بیان اینکه کشور ما هیچگونه کاستی برای مرجعیت علمی در حوزه کشاورزی ندارد، گفت: در حال حاضر برخی کشورهای مطرح اروپایی در خصوص مبارزه با بیماری‌های گیاهی از ما کمک میگیرند.

کشورهای اروپایی در خصوص مبارزه با بیماری‌های گیاهی از ما کمک میگیرند

سید مجتبی خیام نکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه کشور در حوزه کشاورزی پیشرفت‌های بسیاری دارد و می‌تواند به زودی به مرجعیت علمی در این حوزه تبدیل شود، ادامه داد: رشد علمی کشور در طول سال‌های گذشته نشان داده که مطالبه مقام معظم رهبری برای مرجعیت علمی کشور مطالبه عملی است و قابلیت تحقق آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مقاطعی رشد 11 برابری تولیدات علمی را نسبت به آمار جهانی داشته ایم، افزود: اما آنچه که اهمیت دارد نگهداشت و ارتقا مرجعیت علمی است که در این خصوص نیازمند برنامه ریزی‌های منسجم و هدفمند هستیم که با تمهیدات و تجدید نظر در برخی راهبردها محقق می‌شود.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به روابط بین‌المللی در حوزه کشاورزی بیان کرد: در حوزه کشارزی شرایط خوبی نسبت به کشورهای منطقه داریم و در برخی زیر مجموعه‌های حوزه کشاورزی شرایط بهتر است و ارتباط خوبی با بسیاری از کشورهای آسیایی به خصوص کشورهای همسایه وجود دارد.

خیام نکویی تصریح کرد: به جز کشورهای منطقه‌ای و همسایه در یک سال اخیر ارتباط نزدیکتری با کشورهای روسیه و چین داشته‌ایم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بیان کرد: برخی کشورهای اروپایی همچون ایتالیا که با ما همکاری نداشتند و حتی ایمیل‌های ما را پاسخ نمیدادند هم‌اکنون که ما پیشرفت‌های خوبی در مبارزه با جاروک داشتیم متقاضی شدند و از ما کمک می‌گیرند. این موضوع نشان می‌دهد ما برای مرجعیت شدن هیچگونه کاستی از لحاظ علمی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید