Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

ایران به سرعت به مرجعیت علمی در حوزه کشاورزی تبدیل می‌شود

رییس سازمان تات گفت: می‌توانیم در مدت کوتاهی به مرجعیت علمی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی در منطقه تبدیل شویم.

ایران به سرعت به مرجعیت علمی  در حوزه کشاورزی  تبدیل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، سید مجتبی خیام نکویی در نخستین نشست تخصصی مرجعیت علمی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در سازمان تات بیان کرد: علت برگزاری این نشست این است که در طول دو سال ریل گذاری جدیدی در مجموعه سازمان تات با افق بلند مدتی ترسیم کرده ایم که عناصر مختلفی مدنظر قرار گرفته و یکی از مهمترین اهداف آن تبدیل شدن سازمان تات به عنوان محوریت مرجعیت علمی است.

وی ادامه داد: زیرا ما در حوزه دانشگاه و دانشکده های کشاورزی اعضای هیات علمی بیش از ۱۰ هزار نفر عضو متخصص داریم و ظرفیت های بسیار زیادی با محوریت سازمان تات داریم که می توانیم به معنی واقعی در مدت کوتاهی به مرجعیت علمی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی در منطقه تبدیل شویم که گام اول است و لازمه آن این است که درک درستی از مرجعیت علمی داشته باشیم.

رییس سازمان تات بیان کرد: پیش نیاز مرجعیت علمی دستیابی به تمدن نوین اسلامی است. سازمان تات مغز متفکر تصمیم ساز  برای عرصه امنیت غذایی است به همین دلیل ظرفیت مراکز آموزش عالی هم افزایی قابل ملاحظه‌ای ایجاد می کند. 

خیام نکویی ادامه داد: دستاورد مرجعیت علمی ارتقا توان رقابتی کشور در مقایسه با سایر کشورها است. همچنین موجب پیشرفت جامعه خودمان از بعد اجتماعی، اقتصادی و علمی می شود زیرا مرجعیت علمی خود باوری، سرمایه اجتماعی و علمی را ارتقا و شتاب می‌دهد و مرجعیت علمی می تواند کانون دریافت مجموعه های علمی در سایر کشورها باشد.

وی ادامه داد: بنابراین زمانی که مجرعیت پیدا کنیم خاستگاه حل بسیاری از مسائل می شویم. 

خیام نکویی تصریح کرد: همچنین افزایش اقدار ملی ، تقویت نگاهداشت نخبگانی، جلوگیری از نفوذ و  جوشش انگیزه برای سایر حوزه های علمی کشور سایر دستاوردهای مرجعیت علمی است. 

وی بیان کرد: ریل گذاری برای مرجعیت علمی را باید سیاستگذاران اتخاذ کنند. 

همچنین در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی زیر جموعه های مختلفی برای رشد داریم و اگر حوزه ای به مرجعیت نزدیک است، مرجعیت اتفاق بیوفتد و‌منتظر مرجعیت هماهنگ تمام حوزه ها نباشیم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید