Iranian Agriculture News Agency

توسعه گلخانه‌ها؛ چالش‌ها و راهکارها

نشست تخصصی توسعه گلخانه با هدف بررسی چالش‎‌ها و راهکارهای پیش‌‌رو توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان برگزار می‌شود.

توسعه گلخانه‌ها؛ چالش‌ها و راهکارها

محسن دادار در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اشاره به برگزاری نشست تخصصی توسعه گلخانه «چالش و راهکارها» توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان خبر داد و گفت: این نشست تخصصی با دو محور اصلی چالش‌های مرتبط با بذور تولیدات گلخانه‌ای و چالش‌های بازار (گل‌های زینتی، شاخه بریده، صیفی‌جات، سبزیجات) در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: با توجه به شرایط کم آبی و تغییرات اقلیمی در استان اصفهان و در کشور بحث گلخانه ها در سال‌های اخیر توسعه خوبی پیدا کرده است.

 محسن دادار ادامه داد: اما نکته مهم این است توسعه گلخانه‌ها اگر کنترل شده و هدایت شده و با برنامه نباشد می‌تواند یکسری مشکلاتی را ایجاد کند؛ بر همین اساس ضمن این که سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان طی سال‌های اخیر توانسته حمایت‌های خوبی برای توسعه گلخانه‌ها داشته باشد اما مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بر‌آن شد که یک نشست تخصصی برگزار کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد: در این نشست اندیشمندان ،تولید‌کنندگان ،سیاست‌گذاران و مسئولین در سطح استان و کشور گردهم می‌آیند  تا در خصوص مشکلات و چالش‌هایی که بر سر راه توسعه گلخانه هست هم‌اندیشی داشته باشیم.

دادار تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای این نشست تخصصی از سه ماه قبل آغاز شده که جلسات و پیش‌جلساتی را برای برگزاری این نشست تخصصی برگزار کرده‌ایم.

 رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان؛ اظهار کرد: همکارانی که در این راستا به ما کمک کرده و می‌کنند سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان؛ اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان، تولید‌کنندگان و اتحادیه‌های تولیدی گلخانه‌داران و گل‌های شاخه بریده و اتحادیه‌های دیگری که در زمینه گلخانه‌ها فعالیت می‌کنند؛ سازمان تعاون روستایی، استانداری و مدیریت بحران استانداری و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و در کنار اینها مدیر کل پدافند غیر عامل و بحران وزارت جهاد کشاورزی است.  

وی در خصوص محورهای نشست عنوان کرد: در دو محور بذر و چالش‌های مربوط به بازار مباحث مربوط به نشست را خلاصه کردیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید