Iranian Agriculture News Agency

لزوم سیاست‌گذاری و پشتیبانی قانونی در حوزه زنان روستایی و عشایری

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان گفت: نیاز است در حوزه توسعه و پیشرفت زنان روستایی و عشایری سیاست‌گذاری لازم و حمایت از آن و پشتیبانی قانونی در این حوزه انجام شود.

لزوم سیاست‌گذاری و پشتیبانی قانونی در حوزه زنان روستایی و عشایری

به گزارش خبرنگار ایانا، مریم طهماسبی در هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی با محوریت نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار بیان کرد: در هرجایی صحبت از تغییر باشد زنان در کنار مردان دوشادوش همکاری می‌کنند.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری بابیان اینکه زنان بیش از نیمی از جمعیت کره زمین را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد فعالیت کشاورزی در جهان توسط زنان انجام می‌شود. همچنین در کشور ما زنان بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌های دام و طیور در کشور را انجام می‌دهند و بیش از ۸۰ درصد فرآوری محصولات لبنی در کشور توسط زنان روستایی و عشایری شکل می‌گیرد و در موضوع امنیت غذایی زنان دوشادوش مردان نقش‌آفرینی می‌کنند.

طهماسبی افزود: زنان در جامعه در سه حوزه غالب فعالیت خانوادگی، نیروی کار کشاورزی، کارآفرینان و کسب‌وکارهای خرد روستایی مشغول فعالیت هستند که با حمایت‌های وزارت کشاورزی پررنگ‌تر می‌شوند.

وی بیان کرد: در حوزه توسعه بازار و تسهیل گری دسترسی به اعتبارات توسط وزارت جهاد کشاورزی حمایت‌های بسیاری شده است. در کشور  ۱۰ میلیون زن روستایی و ۵۰۰ هزار زن عشایری داریم که لازم است سیاست‌ها و حمایت از این قشر افزایش داشته باشد.

 نیاز است سیاست‌گذاری لازم و حمایت از آن‌ها و پشتیبانی قانونی در حوزه زنان روستایی و عشایری داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید