Iranian Agriculture News Agency

حمایت وزارت جهاد کشاورزی از عشایر کشور در قالب تولید قراردادی

سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: وزارت جهاد کشاورزی در قالب تولید قراردادی و با در اختیار قرار دادن نهاده دامی ارزان‌قیمت و مدت‌دار از عشایر حمایت می‌کند.

حمایت وزارت جهاد کشاورزی از عشایر کشور در قالب تولید قراردادی

به گزارش ایانا به نقل از سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد سرپرست سازمان امور عشایر ایران و نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی برای افتتاح پروژه‌های هفته دولت در سفر به استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما (شبکه زاگرس)، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در قالب تولید قراردادی و با در اختیار قرار دادن نهاده دامی ارزان‌قیمت و یا مدت‌دار از عشایر حمایت می‌کند و بدین ترتیب عشایر می‌توانند در پایان دوره ۴ یا ۵ ماهه دام پرواری خود را به بازار عرضه کنند.

وی ادامه داد: در تولید قراردادی، مشکل تامین منابع مالی که عشایر همیشه با آن مواجه هستند و مجبور به فروش زودتر از موعد دام خود می‌شوند برطرف و با نگهداری و پرواربندی دام، میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر دو برابر می‌شود.

احمدی میرقائد گفت: ۳۸ درصد مراتع کشور در اختیار عشایر است و ۵۰ درصد علوفه مورد نیاز آنان از طریق مرتع تامین می‌شود.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: با تعادلی که بین قیمت نهاده‌های دامی و گوشت تولیدی عشایر ایجاد شده، در حال حاضر مشکل قابل توجه‌ای برای تامین نهاده دامی عشایر وجود ندارد.

افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی و عشایری کرمانشاه با حضور سرپرست سازمان امور عشایر ایران

در سفر دو روزه احمدی میرقائد سرپرست سازمان امور عشایر ایران به استان کرمانشاه به مناسبت هفته دولت، پروژه‌های شاخص و آماده بهره‌برداری حوزه‌های کشاورزی و عشایری استان را افتتاح می‌شود.

در اولین روز هفته دولت با حضور احمدی میرقائد به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان استانی، مجتمع دامداری ۷۰۰ راسی گوسفند مولد داشتی در روستای "چهر" از توابع شهرستان هرسین افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این طرح در زمینی به مساحت یک هکتار اجرا شده که بیش از ۱۵۰۰ مترمربع آن مسقف است.

همچنین سرپرست سازمان امور عشایر ایران در مراسمی کارخانه فرآوری بلغور و آرد ذرت مایز را در شهرک صنعتی فرامان کرمانشاه افتتاح کرد. این پروژه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۵ نفر در زمینه تولید بلغور و آرد ذرت فعالیت خواهد داشت. ۲۰ میلیارد تومان نیز در قالب سرمایه در گردش به این کارخانه اختصاص یافته است.

افتتاح سردخانه مواد غذایی شهرک صنعتی شهرستان صحنه، افتتاح پروژه راه عشایری "دالاخانی" از توابع شهرستان صحنه و دیدار با کارکنان امور عشایر کرمانشاه از دیگر برنامه‌های اولین روز سفر سرپرست سازمان امور عشایر ایران به استان کرمانشاه به مناسبت هفته دولت بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید