Iranian Agriculture News Agency

پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری باید مغز متفکر حوزه آب و آبخیز کشور باشد

رئیس سازمان تات در جلسه نظارت ستادی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور بر آینده پژوهی در موسسات و مراکز تحقیقاتی ملی و استانی تابعه سازمان تاکید کرد و اذعان داشت: پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری باید مغز متفکر حوزه آب و آبخیز کشور باشد.

پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری باید مغز متفکر حوزه آب و آبخیز کشور باشد

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات، جلسه نظارت ستادی این پژوهشکده با حضور مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی سازمان در محل پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور برگزار شد.

خیام نکویی با اشاره به طبقه بندی وظایف موسسات و مراکز تحقیقاتی ملی سازمان تات؛ برضرورت احصاء و تلاش در جهت رفع چالش‌ها و مشکلات جاری بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: در این مسیر نگاه های صرفا حاکمیتی می بایست تغییر یابد و کاهش وابستگی به منابع دولتی در دستور کار قرار گیرد.

وی نگاه راهبردی در انجام فعالیت های پژوهشکده را ضروری خواند وتوجه به نقش آفرینی پژوهشکده خاک و آبخیزداری در سطح ملی و پاسخگو بودن در قبال چالش‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور را مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر جهادکشاورزی پژوهشکده آبخیزداری را نمونه بارز انجام فعالیت با نگاه جهادی دانست به گونه ای که می بایست بدون هرگونه امکانی با ایده و نوآوری خلق ثروت کرده و بتواند منشاء اثر باشد.

خیام نکویی بر تربیت مدیر و نیروی انسانی کارآمد، تلاش در جهت توسعه نگاه تغییر اقلیم و اثرات محیطی آن در سطح مدیران و بهره‌برداران کشور و توجه به شورای راهبردی برای ارتقاء فعالیت‌های پژوهشکده و کرسی‌های نظریه پردازی در جهت احصاء و رفع چالش ها در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: توجه به اقدامات ضروری به منظور پایدار سازی زیست بوم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره بر تبیین اهمیت جایگاه موضوعات پژوهشی پژوهشکده میان ذی‌مدخلان حوضه، بهره مندی از ظرفیت‌های بین‌المللی، توجه به ظرفیت‌ها و مقررات قانونی و استفاده از فرصت‌های کشوری را ضروری دانست و بر تعیین تکلیف سند آبخوان‌های کشور با همکاری سازمان امور اراضی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید