Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی دانش بنیان اولویت کشور است

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران گفت: ۸۰۰ هکتار اراضی این مرکز سند تک برگ دریافت کرده است و نیاز است چشم به اراضی تحقیقاتی، تمایل به تصرف آن‌ها و توسعه شهری در این مناطق از بین برود.

کشاورزی دانش بنیان اولویت کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا، عباس صلاحی اردکانی روز سه‌شنبه در نشست خبری در حاشیه بازدید از بخش‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران بیان کرد: اهداف ما پژوهش و فناوری، حفظ ذخایر ژنتیکی ، اصلاح بذر و … است.

وی ادامه داد: معرفی ارقام موردنیاز گندم، جو، کلزا و گلرنگ در سطح ملی و استانی جهت کشت در مناطق معتدل و نیمه‌خشک کشور از اقدامات مهم مرکز است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران افزود: در حوزه‌های مختلف کشاورزی و زراعت احصا نیاز می‌شود و بر اساس آن به سربازان نظام‌وظیفه آموزش داده می‌شود. و پس از پایش دریافتیم ۱۷ تا ۱۸ درصد از سربازان به سمت اشتغال در بخش کشاورزی جذب‌شده‌اند.

صلاحی تردکانی ادامه داد: ما نیاز به دانش بومی داریم و بر این اساس هنرستان کشاورزی ایجاد شد و دانش‌آموز زمانی که وارد این هنرستان می‌شوند در دو رشته تولید و پرورش گیاهان جالیزی و تولید گیاهان دارویی آموزش می‌بیند. در این هنرستان ما مهندس کشاورزی نمی‌خواهیم بلکه مهندس کشاورز می‌خواهیم که نیرو متخصص باشد.

وی بابیان اینکه در سال 1401-1400 رتبه ۱ کشوری در حوزه آموزش را داشته‌ایم، گفت: همچنین در سال ۱۴۰۱، ۱۴ میلیارد تومان درآمد فروش تحقیقات و اقدامات تحقیقاتی مرکز استان تهران بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران بیان کرد: ۸۰۰ هکتار اراضی این مرکز سند تک‌برگ دریافت کرده است و نیاز است چشم به اراضی تحقیقاتی، تمایل به تصرف آن‌ها و توسعه شهری در این مناطق از بین برود.

صلاحی اردکانی با اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان مرکز گفت: ما با بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد داریم و یکی از اهداف مهم ما ارتباط بادانش بنیان و ایجاد مرکز رشد است. زیرا تحقیقات، آموزش و ترویج سه‌پایه اصلی توسعه در بخش کشاورزی هستند که نیاز به اهمیت بیشتر دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید