Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از بی بی سی:

مزارع خانوادگی و معمای تورم در انگلیس

منطقه " پمبروکشر" در انگلیس به خاطر سیب زمینی‌هایش معروف است و "تسا الیوت"یکی از کسانی است که علاقه زیادی به پرورش آنها دارد .اما او گفت که افزایش قیمت ها در سال گذشته برای کشاورزان و همچنین مصرف کنندگان "تکان دهنده" بوده است. او گفت که مزرعه خانوادگی او با افزایش "تقریبا روزانه" هزینه برای مواد ضروری مانند بذر و کود مواجه شده است.

مزارع خانوادگی و معمای تورم در انگلیس

به گزارش ایانا از بی بی سی، این افزایش قیمت‌ها، آن هم به صورت تصاعدی و مستمر، خریداران را با قبض‌های دردناک بالای مواد غذایی تحت تأثیر قرار داده است.

قیمت مواد غذایی در بریتانیا با سریع‌ترین نرخ طی تقریباً 45 سال گذشته افزایش یافته است و قیمت مواد غذایی در سال منتهی به آوریل 19.1 درصد افزایش یافته است.

تسا گفت: "من می‌دانم که مردم برای کیسه سیب زمینی یا کیسه هویج خود پول بیشتری می‌پردازند، اما به این دلیل نیست که ما پول بیشتری می‌خواهیم، بلکه هزینه‌های ما به شدت افزایش یافته است. ما هنوز نمی‌دانیم واقعا برای تضمین سود خودمان باید چه اقدامی صورت دهیم!"

هزینه تولید سیب زمینی نیز در انگلیس به مانند دیگر محصولات،  در سال گذشته به شدت افزایش یافته است. از زمان همه‌گیری کووید-19 و متعاقبا وقوع جنگ اوکراین، این رشد تصاعدی در ابعاد و زمینه‌های گوناگون قابل توجه است. تسا که خانواده‌اش بیش از 40 سال مزرعه‌دار هستند، در این خصوص می‌گوید: ما برای یک کیسه کود 290 پوند می‌پرداختیم و برای همان کیسه هزینه پرداختی به 900 پوند رسید.

در حالی که این هزینه‌ها سود کشاورزان را تضعیف می‌کرد، به هزینه‌های بالاتر برای مصرف‌کنندگان تبدیل می‌شد و قیمت مواد غذایی بین آوریل 2022 و آوریل امسال تقریباً یک پنجم افزایش یافت. سازمان رقابت و بازار در حال حاضر در حال بررسی همه سوپرمارکت‌ها در مورد قیمت بالای مواد غذایی و سوخت در میان ادعاهایی مبنی بر پرداخت بیش از حد مشتریان است.

اما سوپرمارکت‌ها مدعی هستند که برای پایین نگاه داشتن قیمت تولیدات نهایی تلاش می‌کنند! تلاشی که حداقل در ظاهر نمودی برای مصرف کنندگان نداشته است.

متیو هانت که یکی از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در ولز را اداره می‌کند، گفت: «در حال حاضر، شما شاهد افزایش هزینه‌ها از همه جهت هستید - سه مورد اصلی سوخت، نیروی کار و انرژی است. کار ما را تحت فشار قرار می‌دهد و ما باید به خودمان نگاه کنیم و ببینیم کجا می‌توانیم هزینه‌ها را کاهش دهیم.»

دولت بریتانیا ایده محدودیت داوطلبانه قیمت مواد غذایی اساسی را مطرح کرده است، اما این موضوع با استقبال سرد مخاطبان دولت در حوزه صنعت و تولید مواجه شده است. اما با توجه به کاهش قابل توجه قیمت انرژی در ماه‌های اخیر، چشم‌انداز کاهش قابل توجه افزایش قیمت مواد غذایی چیست؟ جیمز والتون، اقتصاددان ارشد سازمان صنعت مواد غذایی IGD گفت: «خبر خوب این است که ما فکر می‌کنیم تورم قیمت مواد غذایی اکنون به اوج خود رسیده است». با این حال او هشدار داد که ممکن است به کاهش "عمده" قیمت منجر نشود.

وی در این خصوص تاکید می‌کند: "ما در نگاه اول، تصور می‌کنیم که قیمت مواد غذایی در آینده کاهش می‌یابد اما از چیزهایی که باعث قیمت‌گذاری مواد غذایی شده‌اند تقریباً سر جای خود باقی مانده‌اند. جنگ در اوکراین ادامه دارد، روسیه از بازارهای اصلی مواد غذایی محروم است، هنوز کمبودها وجود دارد و هزینه‌های دستمزد بسیار چسبنده است. بنابراین، دلیلی برای تحقق این روند کاهشی وجود ندارد."

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید