Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از العربیه انگلیسی:

تحقیقات: حیوانات در چین بیشتر در معرض انقراض قرار دارند

طبق ارزیابی منتشر شده توسط دولت چین، حیوانات در این کشور بیش از سایر کشورها در معرض انقراض قرار دارند درحالی‌که شهری سازی و دست‌اندازی انسانی آنها را تهدید می‌کند.

تحقیقات: حیوانات در چین بیشتر در معرض انقراض قرار دارند

به گزارش ایانا از العربیه انگلیسی، بر اساس تحقیقاتی که از سوی ۲۱۳ کارشناس وزارت بوم شناسی و محیط زیست چین بر روی ۴ هزار و ۳۰۰ گونه بومی صورت گرفته، شمار زیادی از گونه‌ها در نتیجه گسترش سریع شهرسازی، توسعه زیرساختی و سو استفاده از حیوانات همچنان در خطر هستند.

وزارت بوم شناسی و محیط زیست چین در این گزارش آورده است: نتایج نشان می‌دهد که خطر انقراض مهره‌داران در چین بیش از میانگین جهانی است. رویدادهای انقراض گونه‌ای و منطقه‌ای در تمام گروه حیوانات اتفاق افتاده است.

این گزارش ادامه می‌دهد: فعالیت‌های اقتصادی انسانی ویژگی‌های زمین را تغییر داده و باعث از بین رفتن و چند پارگی زیستگاه‌های حیوانات وحشی و کاهش یا حتی ناپدید شدن جمعیت مهره‌داران شده است.

همچنین بر مبنای اعلام این وزارتخانه چینی، تقریبا ۳۰ درصد گونه‌های خزنده بیش از نرخ جهانی ۲۱.۲ درصد در خطر هستند. تعداد کل به ۱۳۷ گونه افزایش یافته که بیش از ۱۱۰ مورد در تحقیقات سال ۲۰۰۴ است.

در همین حال، در مجموع گونه‌های در معرض خطر دوزیستان از ۱۲۸ به ۱۷۶ افزایش یافته است. پیشرفت هایی صورت گرفته است، به خصوص در مورد گونه های "کاریزماتیک" مانند پانداهای غول پیکر که جمعیت آنها به حدود هزار و ۸۰۰ رسیده است.

پاندا در فهرست سال ۲۰۲۱ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) عنوانش از "در معرض انقراض" به "آسیب پذیر" تغییر کرده است.

شمار گونه‌های پستاندار همچنین از ۲۲۳ در سال ۲۰۰۴ به ۱۷۸ تقلیل یافته است در حالی‌که عنوان پنج گونه از "به شدت در معرض انقراض" به "در معرض انقراض" تغییر یافت.

چین در تلاش برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به محیط‌زیست خود، پارک‌های ملی، ذخایر طبیعی و طرح «خط قرمز» زیست‌محیطی را ایجاد کرده و اکنون ۳۰ درصد از قلمرو کشور تحت محافظت است. طرح موسوم به خط قرمز با هدف قرار دادن زیستگاه‌های آسیب‌پذیر خارج از دسترس فعالیت‌های انسانی ایجاد شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید