Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از آژانس خبری فرانسه:

ایالت‌های آمریکا بر سر ذخیره رودخانه کلرادو به توافق رسیدند

دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که چندین ایالت غربی این کشور به یک توافق تاریخی برای حفاظت از آب رودخانه کلرادو دست یافتند. این رودخانه مهم به علت خشکسالی ربع قرن گذشته و بدتر شدن شرایط اقلیمی به شدت تهدید می‌شود.

ایالت‌های آمریکا بر سر ذخیره رودخانه کلرادو به توافق رسیدند

به گزارش ایانا به نقل از آژانس خبری فرانسه (AFP)، بر اساس این طرح، ایالت‌های حوضه رودخانه متعهد می‌شوند تا 3.7 میلیارد متر مکعب آب تا پایان سال 2026 ذخیره کنند.

ایالت‌های کالیفرنیا، آریزونا و نوادا در ازای دریافت امتیازهای 1.2 میلیارد دلاری از دولت فدرال، با کاهش استفاده از این رودخانه تا 14 درصد موافقت کردند. این توافق، کاهش مصرف اجباری از سوی دولت فدرال که برای جلوگیری از فروپاشی حوضه حیاتی رودخانه کلرادو اعمال شده بود را متوقف می‌کند.

بخش عمده کاهش مصرف، 2.83 میلیارد متر مکعب مربوط به مناطق آبی، شهرها و جوامع قبیله‌ای می‌شود که توافق کردند طبق قانون کاهش تورم در ازای دریافت 1.2 میلیارد دلار، مصرف خود را کاهش دهند. 863 میلیون متر مکعب باقی مانده مربوط به ایالت‌های کالیفرنیا، نوادا و آریزونا است که با کاهش برداشت از رودخانه کلرادو در ماه‌های آینده موافقت کردند.

40 میلیون نفر، 7 ایالت و 30 جامعه قبیله‌ای وجود دارند که به حوضه رودخانه کلرادو برای خدمات اولیه از جمله آب آشامیدنی و برق وابسته هستند. این رودخانه به طول 2 هزار و 330 کیلومتر برای آبیاری 2.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سطح آب در سال گذشته در دریاچه مید که بر روی رودخانه کلرادو قرار دارد، به پایین ترین حد خود از زمان ساخت سد هوور رسید و تپه‌های اطراف که از دهه 1930 مشاهده نشده بودند را نمایان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید