Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از یاهونیوز:

انتقاد جان کری از انتشار بسیار زیاد گازهای گلخانه‌ای در بخش کشاورزی

جان کری نماینده ویژه آمریکا در امور آب و هوایی هشدار داد که جهان نمی‌تواند بدون رسیدگی به موضوع انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش کشاورزی، با تغییرات اقلیمی مقابله کند.

انتقاد جان کری از انتشار بسیار زیاد گازهای گلخانه‌ای در بخش کشاورزی

به گزارش ایانا از یاهونیوز، کری  اعلام کرد که بخش کشاورزی به تنهایی ۳۳ درصد از مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای را ایجاد می‌کند و کاهش انتشار آلودگی در این بخش باید در غلبه بر گرمایش جهانی محوری و مهم باشد.

وی در جریان نشست اقلیمی واشنگتن که از اوایل این هفته آغاز شد، بر روش موسوم به "کشاورزی هوشمند اقلیم محور" به عنوان یک راه حل، تاکید کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور اقلیمی ادامه داد: سیستم‌های غذایی خود مقدار قابل‌توجهی از انتشار گازهای گلخانه‌ای را تشکیل می‌دهند. با افزایش جمعیت در کره زمین که به تازگی از آستانه ۸ میلیارد نفر در سراسر جهان عبور کرده، پیش‌بینی می‌شود که انتشار گازهای گلخانه‌ای به تنهایی از این طریق تا اواسط قرن باعث نیم درجه دیگر گرم شدن شود.

وزیر خارجه سابق آمریکا افزود که جان‌ انسان‌ها وابسته به توسعه ابزارهای لازم از سوی دانشمندان و رهبران جهان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش کشاورزی است.

طبق گزارش مارس ۲۰۲۱ مجله "نیچر فود"( Nature Food)، به طور کلی سیستم جهانی غذا که شامل تغییر کاربری زمین، تولید واقعی کشاورزی، بسته بندی و مدیریت زباله است، حدود ۱۸ میلیارد تن دی اکسید کربن در سال تولید می کند که معادل ۳۴ درصد از کل انتشار جهانی است.

داده‌های فدرال نشان می‌دهد که در ایالات متحده، کشاورزی به تنهایی حدود ۱۰ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای را تشکیل می‌دهد.

کری در نشست روز چهارشنبه اضافه کرد: این بخش اکنون بیش از هر زمان دیگری به نوآوری نیاز دارد. ما با سوءتغذیه بی سابقه در زمانی مواجه هستیم که کشاورزی، بیش از هر بخش دیگری، از تاثیرات بحران آب و هوا رنج می برد. ما به نوآوری‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاستی نیاز داریم تا بتوانیم این راه حل های فنی را مقیاس بندی کنیم و آنها را به دست مردم در سراسر جهان برسانیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید