Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره حیات وحش استان البرز به دنبال مشاهده یک پلنگ در کردان:

تجهیزات زنده‌گیری در سطح استان بی‌نظیر است

رئیس اداره حیات وحش استان البرز به دنبال مشاهده یک پلنگ در کردان گفت: تجهیزاتی هم که برای زنده‌گیری در استان البرز داریم، در سطح کشور بی‌نظیر است.

تجهیزات زنده‌گیری در سطح استان بی‌نظیر است

حشمت الله کشیری رئیس اداره حیات وحش استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره مشاهده یک قلاده پلنگ در روستای آجین‌دوجین واقع در منطقه ییلاقی کردان در شهرستان ساوجبلاغ و اقدامات زنده‌گیری توسط سازمان محیط زیست بیان کرد: گزارشی از جوامع محلی مبنی بر مشاهده یک قلاه پلنگ در حوزه استحفاظی شهرستان ساوجبلاغ به اداره حیات وحش حفاظت محیط‌زیست استان البرز ارسال شده است. به این ترتیب، از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست نیروهای یگان و نیروهای اجرایی و کارشناسان اجرایی شهرستان ساوجبلاغ در معیت جوامع محلی و تشکل‌های مستقل در محل مزبور با تجهیزات زندهگیر  و بیهوشی مستقر شدند.

وی افزود: حدود چهار روز از رویت پلنگ در این منطقه می‌گذرد و خوشبختانه حمله‌ای به باغات و مزارع مردم و دام‌ها نداشته است. این منطقه در حال حاضر تحت کنترل قرار دارد. تمامی تجهیزات اداره کل شامل دوربین‌های تله‌ای و قفس‌های زنده‌گیری و تجهیزات بیهوشی در دسترس ماموران محیط زیست قرار گرفته است.

 رئیس اداره حیات وحش استان البرز درباره ساماندهی وضعیت حیوانات در کریدورها تصریح کرد: باید قبول کنیم زیست‌گاه‌های ما به دلیل وارد شدن مردم و جوامع محلی به آنها، آسیب دیده است. در استان البرز شاخص‌هایی که باید درحفظ حیات وحش در نظر گرفته شود، نسبت به استان‌های دیگر در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد.

 کشیری تاکید کرد: پلنگ در منطقه طالقان، ساوجبلاغ یا مناطق حفاظت شده استان به تعداد قابل توجهی دارد. تجهیزاتی هم که برای اطفاء حریق و زنده‌گیری در استان البرز داریم در سطح کشور بی‌نظیر است.

 رئیس اداره حیات وحش استان البرز درباره ارتباط این سازمان با دیگر افراد و نهادها بیان کرد: یک ارتباط مناسب بین محیط زیست استان و جوامع محلی، مراکز نگهداری، همیاران و دوستداران محیط زیست شکل گرفته است. در حال حاضر، در سطح استان و شهرستان ها، خانه سبز محیط زیست راه‌اندازی شده است. این امر، نشان دهنده همکاری و اعتماد متقابل میان محیط زیست و مردم است؛ که باعث حرکت به سمت حفظ محیط زیست و توجه بیشتر به این حوزه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید