Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از روزنامه نیکی:

رشد 30 درصدی شرکت‌های کشاورزی ژاپن طی ۵ سال

مشارکت شرکت‌ها در بخش کشاورزی ژاپن در حال افزایش است. تعداد شرکت‌های این بخش طی پنج سال تا سال 2022، 30 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایانا به نقل از روزنامه نیکی، بسیاری از کسب‌وکارها از صنایع مختلف وارد بخش کشاورزی شدند با این حال، بهره‌‌وری کلی همچنان پایین است زیرا بسیاری از مزارع شخصی که اغلب توسط افراد مسن اداره می‌شوند، به دلیل مقیاس محدودشان ناکارآمد ماندند. اما افزایش محبوبیت برخی از شرکت‌های کشاورزی نشان می‌دهد، به نظر بسیاری از جوانان در مناطق روستایی علاقه خود را به کشاورزی از دست نداده‌اند.

گروه Aeon Agri Create زیرمجموعه شرکت بزرگ خرده‌فروشی «ایان» (Aeon) ژاپن، یکی از این شرکت‌ها است که میانگین سنی کارمندانش در حدود 35 سال است. این شرکت بر روی 20 مزرعه در سراسر ژاپن با مساحت کشت 400 هکتار کار می‌کند و این شرکت را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشاورزی در این کشور تبدیل کرده است. یک مزرعه در استان چیبا، در شرق توکیو، از ربات‌ها برای اسپری مواد شیمیایی و از هوش مصنوعی برای تخمین میزان برداشت استفاده می‌کند.

یاسواکی فوکوناگا، رئیس گروهAeon Agri Create، گفت: شرکت‌ها اکنون نقش کلیدی در حمایت از بنیان کشاورزی دارند.

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی، جنگل‌داری و شیلات ژاپن تعداد شرکت‌هایی که در تولید مزرعه فعالیت می‌کنند طی پنج سال تا سال 2022، 30 درصد افزایش یافته و به 32 هزار و 200 مورد رسیده است، در حالی که تعداد کشاورزان 20 درصد کاهش یافته است.

شرکت های کشاورزی در سال 2020 حدود 3 هزار میلیارد ین (22 میلیارد دلار) محصولات کشاورزی به فروش رساندند که 50 درصد نسبت به یک دهه قبل افزایش یافته و 40 درصد از کل فروش داخلی را تشکیل می‌دهد. بسیاری از آنها محصولات با ارزش افزوده بالا، مانند سبزیجات ارگانیک تولید می‌کنند و 30 درصد از شرکت‌ها سود بیش از 50 میلیون ین (370 هزار دلار) در سال دارند.

پس از جنگ جهانی دوم، اصلاحات بر روی زمین‌های کشاورزی ژاپن باعث احیای مجدد بسیاری از برنج‌کاران شد که دولت با بالا نگه داشتن قیمت برنج و محدود کردن استفاده شرکت‌ها از زمین‌های کشاورزی از آنها محافظت کرد.

ورود شرکت‌ها به بخش کشاورزی پس از اینکه دولت در سال 2009 قوانینی را برای اجاره زمین‌های کشاورزی لغو کرد، به سرعت رشد یافت. کمیته‌های شهرداری که نماینده منافع مزارع محلی بودند، اغلب در ابتدا تمایلی به اعطای مجوزهای اجاره نداشتند، اما با بالا رفتن سن برخی کشاورزان، آنها مایل به اجاره زمین‌های کشاورزی خود شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید