Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از فرانس 24:

مردم اسپانیا برای بارش باران دست به دعا برداشتند

در مناطق مختلف اسپانیا خشکسالی به قدری شدید شده که هزاران نفر از مردم این کشور برای بارش باران دعا می‌کنند. روز دوشنبه اهالی شهر «خائن» در جنوب اسپانیا با انجام یک راهپیمایی برای اولین بار از سال 1949 برای بارش باران دست به دعا برداشتند.

مردم اسپانیا برای بارش باران دست به دعا برداشتند

به گزارش ایانا به نقل از فرانس 24، کارشناسان می‌گویند بخش‌هایی از اسپانیا در هزار سال گذشته خشک ترین وضعیت خود را تجربه کرده و شرایط خشکسالی ذخایر آبی را به نصف ظرفیت طبیعی کاهش داده است.

افرادی که برای مراسم دعای بارش باران حضور پیدا کرده بودند، به خبرگزاری فرانسه گفتند که مردم در بحبوحه خشکسالی مداوم هستند و هدف از این راهپیمایی این است که "خداوند به ما کمک کند و ما را نجات دهد.

روز 25 آوریل (5 اردیبهشت)، اسپانیا از اتحادیه اروپا خواست تا کمک مالی اضطراری برای کمک به کشاورزان جهت مقابله با خشکسالی ارائه دهد.

دو روز بعد اسپانیا دمای 38.8 درجه سانتیگراد در کوردوبا را به عنوان گرمترین دمای ماه آوریل ثبت کرد. ذخایر آب در این کشور به نصف رسیدند و اتحادیه کشاورزان اعلام کرده که 60 درصد از زمین‌های زراعی به خاطر عدم بارش باران "خفه" شدند.

اسپانیا بزرگترین صادر کننده روغن زیتون جهان است و منبع کلیدی میوه و سبزیجات اروپا به حساب می‌آید. مردم شهر خائن گفتند که به درختان زیتون بسیار وابسته هستند، بنابراین زمانیکه به زمین‌ها آب نمی‌رسد یک فاجعه اقتصادی رخ می‌دهد.

سال گذشته اسپانیا گرمترین سال خود را از زمان شروع ثبت رکورد دمای هوا، تجربه کرد و آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد که به علت تغییرات آب و هوایی تقریبا 75 درصد زمین‌های اسپانیا در معرض تبدیل شدن به بیابان هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید