Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از لوموند:

خطر خشکسالی در سراسر فرانسه همچنان ادامه دارد

بدون در نظر گرفتن برخی استثناها، تصویری که پیش رو است شکی باقی نمی‌گذارد که خشکسالی به زودی در فرانسه اتفاق خواهد افتاد. تمام مناطق به صورت مساوی تحت تاثیر این مساله نیستند و وضعیت در مقایسه با همین زمان در سال گذشته بدتر شده است.

خطر خشکسالی در سراسر فرانسه همچنان ادامه دارد

به گزارش ایانا از لوموند، این مساله در کمیته پیش‌بینی و نظارت هیدرولوژیکی فرانسه در روز پنجشنبه 27 آوریل در پاریس مطرح شد. در این کمیته مسائل مربوط به هواشناسی، جریان آب رودخانه‌ها، وضعیت آب‌های زیرزمینی و مخازن بزرگ مورد بررسی قرار گرفت. برای اولین بار این جلسه به صورت علنی و با حضور رسانه‌ها برگزار شد که نشان از تمایل دولت برای افزایش آگاهی عمومی در مورد اینکه چه چیزی در تابستان انتظار فرانسه را می‌کشد، دارد.

در برهه فعلی نواحی برتانی و آکیتن با بارش‌های چند هفته اخیر، وضعیت بهتری دارند. اما در سراسر فرانسه و همچنین جزایر مارتینیک و رئونیون به نظر زیر حوضه‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند. از سوی دیگر همه چشم‌ها در سواحل مدیترانه به سمت پیرنه اورینتال در جنوب شرقی فرانسه است که حتی یک روز باران را هم طی یک سال اخیر به خود ندیده است. سطوح آب زیرزمینی به حدی کم است که دفتر تحقیق معدن و زمین شناسی در مورد خطر نفوذ آب شور به این منطقه هشدار داده است. تحت چنین شرایطی بدون آب تازه کافی، آب زیرزمینی می‌تواند شور مزه شود و تبدیل آن به آب آشامیدنی را غیر ممکن می‌سازد.

بخش عمده‌ای از پیرنه اورینتال می‌تواند به زودی در وضعیت بحرانی کامل طبقه‌بندی شود. سه منطقه جنوبی دیگر فرانسه پیشتر تحت تاثیر شرایط مشابه قرار گرفتند و محدودیت‌هایی برای آنها اعمال شده است. علاوه بر این، در پایان ماه آوریل، 27 منطقه در حالت هوشیاری، 9 منطقه در حالت آماده باش و 7 منطقه در حالت «آماده باش شدید» قرار گرفتند که این تعداد نسبت به زمان مشابه در سال 2022 بیشتر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید