Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از رویترز:

اختصاص وام 394 میلیونی آرژانتین برای پروژه‌های آبیاری

به دنبال وارد آمدن خسارت‌های ناشی از خشکسالی تاریخی به زمین‌های کشاورزی، دولت آرژانتین وام 394 میلیونی برای پروژه‌های آبیاری را تایید کرد.

اختصاص وام 394 میلیونی آرژانتین برای پروژه‌های آبیاری

به گزارش ایانا به نقل از رویترز، تایید این وام بخشی از برنامه توسعه آبیاری است که در نهایت هدف آن سرمایه‌گذاری 2.07 میلیارد دلاری در هزینه‌های عمومی این کشور است.

این کشور آمریکایی جنوبی صادر کننده اصلی سویای فرآوری شده در جهان و همچنین یک تامین کننده مهم گندم و ذرت است. اقتصاد آرژانتین به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی به شکل ویژه‌ای به بخش کشاورزی وابسته است. این بخش منبع مهمی از درآمد مورد نیاز برای پرداخت بدهی‌ها و تامین مالی واردات کشور در بسیاری از زمینه‌ها است.

طبق آخرین پیش‌‎بینی از مبادلات غلات بوئنوس آیرس، به علت شرایط خشکسالی ویرانگر سال گذشته و اوایل سال جاری میلادی، محصولات سویا و ذرت آرژانتین احتمالاً فصل را با تنها نیمی از محصول برداشت شده در چرخه قبلی به پایان خواهند رساند.

«خورخه نمه» دبیر برنامه‌ریزی توسعه آرژانتین اعلام کرد که طرح آبیاری دولت با افزودن 1.9 میلیون هکتار به کل مناطق آبیاری شده، امکان توسعه پتانسیل تولیدی را فراهم می‌سازد.نمه همچنین خاطر نشان کرد که آرژانتین در حال حاضر دارای حدود 2.1 میلیون هکتار زمین کشاورزی با کشت غرقابی شده است.

بیش از 30 پروژه آبیاری در سه استان برتر کشاورزی بوئنوس آیرس، سانتافه و کوردوبا که بدترین تأثیرات خشکسالی را به خود دیده‌اند، در حال انجام است.

بر اساس گفته‌های این مقام آرژانتینی، پروژه‌های آبیاری با منابع مالی محلی و همچنین سازمان‌های چندجانبه از جمله بانک جهانی، بانک توسعه بین آمریکایی و بانک توسعه آمریکای لاتین تامین می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید