Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از تارنمای یورونیوز:

خشکسالی یکی از مهمترین مسیرهای کشتیرانی جهان را تهدید می‌کند

بحران آب آینده کانال پاناما به عنوان مهم ترین مسیر کشتیرانی در جهان که اقیانوس اطلس را به اقیانوس آرام متصل می‌کند را به شدت با خطر مواجه کرده است.

خشکسالی یکی از مهمترین مسیرهای کشتیرانی جهان را تهدید می‌کند

به گزارش ایانا به نقل از تارنمای یورونیوز، کمبود بارش باران مسئولین را مجبور کرده تا ترافیک در این مسیر را کاهش دهند. برای پنجمین بار در این فصل خشکسالی که از ماه ژانویه تا می ادامه دارد، اداره کانال پاناما مجبور به محدود کردن عبور کشتی‌های بزرگ از این مسیر شد.

کمبود بارش باران منجر به پایین آمدن سطح آب دو دریاچه مصنوعی "آلاخوئلا" و "خاتون" شده که آب کانال پاناما را تامین می‌کنند.

حدود ۶ درصد از حمل و نقل دریایی جهان عمدتا از آمریکا، چین و ژاپن از طریق این کانال انجام می‌شود.

این کانال نیازمند ۲۰۰ میلیون لیتر آب است تا مجموعه‌ای از سدهای سلولی را برای عبور هر کشتی به سمت دریا به جریان بیندازد.

اداره کانال پاناما اعلام کرد که از ۲۱ مارس (اول فروردین) تا ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) سطح آب در آلاخوئلا تا هفت متر یعنی بیش از ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

آب باران منبع اصلی این ذخایر است و سطح آب در سدهای سلولی می‌تواند تا ۲۶ متر بالاتر از سطح دریا باشد.

اریک کوردوبا، مدیر آب اداره کانال پاناما، به خبرگزاری فرانسه گفت: کمبود بارندگی چندین چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اولین مورد کاهش ذخایر آبی ما است.

او اضافه کرد که با کاهش بار کشتی‌های "پاناماگذر" که بزرگترین کشتی‌های عبوری از کانال هستند و بیشترین عوارض را می‌پردازند، تجارت نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

در سال 2022، بیش از 14 هزار کشتی با 518 میلیون تن بار از طریق این آبراه عبور کردند که 2.5 میلیارد دلار برای خزانه‌داری پاناما آورده داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید