Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از کشاورزی موفق:

جدال بر سر بازتعریف قوانین کشاورزی در کنگره آمریکا

این روزها، بررسی و بازتعریف لوایح و قوانین حوزه کشاورزی، مالکیت مزارع، نحوه پرداخت بدهی کشاورزان و شیوه تامین امنیت محصولات کشاورزی در ایالات متحده آمریکا تبدیل به موضوعی جنجال شده است.

جدال بر سر بازتعریف قوانین کشاورزی در کنگره آمریکا

به گزارش ایانا از کشاورزی موفق، اکنون، مجلس نمایندگان به رهبری کوین مک کارتی، در صدد است لایحه موسوم به مزرعه را با استناد به اکثریت جمهوریخواه در این مجلس به تصویب برساند. با این حال بسیاری ازکارشناسان می‌گویند احتمال رد این مصوبات در مجلس سنا ( که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌هاست) زیاد است. در چنین شرایطی شاهد زورآزمایی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا در حوزه‌های کشاورزی و غذایی هستیم.

منابع رسانه‌ای آمریکا می‌گویند رهبران ارشد کنگره بر سر الزامات و بایسته‌های حمایت از محصولات کشاورزی و تعیین سقف بدهی کشاورزان به بانک‌ها و دولت اختلاف نظر دارند. در عین حال کشاورزان آمریکایی نسبت به اختلافات اخیر میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در دو مجلس نمایندگان و سنا نگران هستند. سناتور دموکرات دبی استابنو از میشیگان، سناتور جمهوری خواه جان بوزمن از آرکانزاس و نماینده جمهوریخواه گلن "جی تی" تامپسون از پنسیلوانیا اخیرا تعهد مشترک خود را برای تصویب و اجرایی شدن به موقع لایحه با استناد به نظرات و دغدغه‌های کشاورزان و دامداران ابراز کردند. این مقامات، در جریان برگزاری یک کنفرانس خبری مشترک با خبرنگاران حوزه کشاورزی در آمریکا بر چنین موضوعی تاکید کردند اما این تعهدات، نتوانسته است منجر به کاهش نگرانی کشاورزان شود!

رهبران کمیته کشاورزی مجلس نمایندگان درخصوص میزان هزینه‌های کمکی به کشاورزان و برنامه‌های مربوط به تامین تغذیه تکمیلی ( مربوط به محصولات کشاورزی ) برای شهروندان اختلاف نظر دارند. همچنین پیوست‌های مربوط به طرح‌های اقلیمی و آب و هوایی نیز باید در لایحه مذکور در نظر گرفته شودکه طرفین بر سر این پیوست‌ها نیز اتفاق نظر ندارند. لایحه مزرعه یک قانون چند ساله است که مجموعه‌ای از برنامه‌های کشاورزی و غذایی، از جمله بیمه محصولات فدرال، مزایای کوپن غذا و حفظ منابع مزرعه را مجاز می‌سازد .لایحه مزرعه تقریباً هر پنج سال یکبار تمدید می‌شود و شامل هزینه‌های اجباری است که باید مطابق با صورت حساب‌های قبلی در این لایحه ( با استناد به جوانب اجرایی و افزایش تورم) باشد.

لایحه مزرعه 2018 در پایان سپتامبر 2023 منقضی می‌شود، پیش‌بینی می‌شد در زمان تصویب، 867 میلیارد دلار طی 10 سال هزینه داشته باشد و در طول پنج سال گذشته تقریباً 428 میلیارد دلار هزینه داشته است. بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره، هزینه‌های پایه برای لایحه مزرعه آتی در حال حاضر 1.5 تریلیون دلار در 10 سال مالی آینده پیش‌بینی شده اس .اما تصویب این بودجه با توجه به ملاحظاتی که در کنگره وجود دارد، چندان آسان به نظر نمی‌رسد. کنگره آمریکا متشکل از دو مجلس نمایندگان و سنا است. اکنون مجلس نمایندگان در اختیار اکثریت جمهوریخواهان و مجلس سنا در اختیار اکثریت دموکرات‌هاست. همین مسئله، بحث بر سر اصلاحات در حوزه کشاورزی را نیز میان دو مجلس سخت کرده است، خصوصا اینکه سیاست‌های دو حزب سنتی آمریکا درحوزه محیطزیست و کشاورزی تا حدود زیادی با یکدیگرتفاوت دارد. در هر حال، پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آتی شاهد منازعات بیشتری بر سر تصویب لایحه موسوم به مزرعه در آمریکا باشیم.

تامپسون رئیس کمیته کشاورزی مجلس نمایندگان اخیرا به نفع تغییرات در الزامات کاری در برنامه کمک تغذیه تکمیلی پیشنهاد شده، ایجاد محدودیت‌های بیشتری در خصوص میزان بدهی کشاورزان و لایحه کاهش هزینه‌ها صحبت کرد. اقداماتی که اکثرا، با موافقت کشاورزان همراه نیست! نمایندگان جمهوریخواه می‌گویند اگر مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان نتواند لایحه محدودیت بدهی را با الزامات کاری تعدیل شده به تصویب برساند، در آینده نیز دستیابی به توافق با مجلس سنا بر سر اصلاحات جدید دشوار خواهد شد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید