Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از یورونیوز:

درخواست کمک مالی فوری اسپانیا از اروپا برای مقابله با خشکسالی

پس از وقوع خشکسالی تاریخی در اسپانیا، دولت این کشور برای مقابله با خشکسالی و کمک به کشاورزان از کمیسیون اروپا درخواست کمک مالی فوری کرد.

درخواست کمک مالی فوری اسپانیا از اروپا برای مقابله با خشکسالی

به گزارش ایانا به نقل از یورونیوز، «لوئیس پلاناس» وزیر کشاورزی اسپانیا در نامه‌ای به «یانوش وویچیچوفسکی» کمیسر کشاورزی اروپا، خواستار کمک به 890 هزار کارگر مزرعه کشورش شد. پلاناس در پایان نشست شورای وزیران گفت: ما با یک وضعیت استثنایی مواجه هستیم که نیازمند پاسخ سریع کمیسیون اروپا است.

«ذخیره بحران» اتحادیه اروپا که به‌منظور پاسخ به مشکلات احتمالی در بازارهای کشاورزی این بلوک است، 450 میلیون یورو برآورد می‌شود.

اسپانیا پیشتر در سال گذشته 64.5 میلیون یورو از ذخیره بحران «سیاست مشترک کشاورزی» اتحادیه اروپا را برای مقابله با افزایش هزینه مواد خام (ناشی از جنگ اوکراین) دریافت کرده است. اما پنج سال متوالی خشکسالی در برخی مناطق وضعیت دشوار قبل را بدتر کرده است.

طبق اعلام وزارت انتقال زیست محیطی اسپانیا، حدود 27 درصد از این کشور خشکسالی‌هایی را تجربه می‌کند که در سطح "اضطراری" یا "هشدار" طبقه‌بندی شدند. کمبود آب بسیاری از کشاورزان را مجبور کرده که از کاشت بهاره به‌خصوص غلات و دانه‌های روغنی صرف نظر کنند.

در مهمترین منطقه کشاورزی اسپانیا یعنی اندلس، وضعیت به مراتب بدتر است. رودخانه «گوادالکیبیر» 24.8 درصد از ظرفیت خود را دارد و کشاورزان در این منطقه در برخی موارد تا 90 درصد آب آبیاری خود را کاهش دادند.

طبق اعلام کمیته کشاورزی وابسته به سازمان مللCoag) )، 60 درصد از زمین‌های کشاورزی اسپانیا در حال حاضر به دلیل کمبود بارندگی با مشکل مواجه هستند که در حال حاضر به 3.5 میلیون هکتار غلات "خسارات جبران ناپذیر" وارد کرده است.

علاوه بر درخواست از اتحادیه اروپا، مادرید همچنین یک سری معافیت‌های مالیاتی برای کشاورزان اسپانیایی از جمله کاهش 25درصدی مالیات بر درآمد را اعلام کرد که به نفع 800 هزار نفر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید