Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از کشاورزی موفق:

جدال در سنا بر سر امنیت غذایی در میسوری

امنیت غذایی و بهره‌گیری از ظرفیت زمین‌های کشاورزی طی سال‌های اخیر تبدیل به یک دغدغه مهم در ایالات متحده شده است. این روند در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، خصوصا پس از وضع تعرفه‌های وارداتی بر محصولات کشاورزی چینی تشدید شد و در دوران ریاست جمهوری بایدن نیز ادامه پیدا کرده است.

جدال در سنا بر سر امنیت غذایی در میسوری

به گزارش ایانا به نقل از کشاورزی موفق، درچنین شرایطی اقتصاددانان آمریکایی در صدد پاسخ‌دهی به این سوال هستند که چگونه می‌توانند به صورت همزمان، امنیت غذایی و بهره‌برداری از حق مالکیت گسترده زمین‌های کشاورزی ( برای تولید محصولات ) را به دست بیاورند. طی سال‌های گذشته، افزایش نرخ بهره‌های بانکی منجر به ترک مزارع توسط برخی کشاورزان شده است.

در برخی ایالات مانند میسوری، شاهد فروش زمین‌های کشاورزی به برخی اتباع غیر آمریکایی هستیم. موضوعی که منجر به واکنش سناتورها و تصویب قانونی علیه این معاملات شده است. اخیرا لایحه‌ای که هرگونه مالکیت بیشتر خارجی بر زمین‌های میسوری را ممنوع می‌کند، در سنا تصویب شد.

در این لایحه، سناتورهای آمریکایی با اضافه کردن تبصره‌ای اضطراری، تعریف تجارت و مالکیت خارجی بر زمین‌ها ( مخصوصا زمینهای کشاورزی) در ایالت میسوری را محدود ساخته‌اند. قانون فعلی مالکیت خارجی بر زمین‌های میسوری را به یک درصد از کل سطح زمین محدود می‌کند. به نظر می‌رسد چنین مصوبه‌ای در قبال دیگر ایالات آمریکا نیز از سوی سناتورها مورد توجه قرار گیرد، هر چند که در ایالاتی مانند تگزاس به دلیل حضور گسترده کشاورزان، تصویب آن می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد. در لایحه جدید سنا، خطاب به وزارت کشاورزی آمریکا آمده است که زمینه نقل و انتقال زمین‌هایی که قبلا متعلق به یک فرد یا نهاد خارجی بوده را نیز فراهم سازد.

تصویب این لایحه در سنای آمریکا با مخالفت‌هایی نیز همراه بود. سناتور لینکلن هاف، آر-اسپرینگفیلد، در جلسه استدلال کرد که این قانون حقوق مالکیت فردی را محدود می‌کند و قدرت مانورکشاورزان در فروش زمین‌هایشان را کاهش می‌دهد. وی در این خصوص می‌گوید: «این لایحه عملا تعیین تکلیف می‌کند مالکان دارایی خصوصی چه کاری می‌توانند با دارایی خود انجام دهند. ما در حال اضافه کردن محدودیت‌های اضافی به صاحبان املاک در ایالت میسوری هستیم.»

اما در نهایت، حمایت از این لایحه دو حزبی بود و سناتورها داگ بک، دی افتون، و سناتور تریسی مک کری، دی اولیوت از هر دوحزب دموکرات و جمهوریخواه ضمن هشدار نسبت به کاهش شاخصه‌های امنیت غذایی در میسوری و دیگر ایالات آمریکا، تصویب این لایحه را ضروری قلمداد کردند. سناتور مک کری در این خصوص هشدار داد :«این هرگز به این دلیل نبوده است که مردم را از کار بیکار کنیم یا با خارجی‌ها مخالفت کنیم. این برای اطمینان از اینکه امنیت تولید غذای خودمان را داریم، است.» «این در مورد اطمینان از این است که رای دهندگان ما آنچه را که برای حفظ زندگی نیاز دارند، دارند».

این لایحه اکنون از مجلس سنا به مجلس نمایندگان فرستاده شده است تا بررسی‌های نهایی در خصوص آن صورت گیرد. به نظر می‌رسد میان فرماندار ایالت میسوری و مجلس سنا بر سر اجرای این لایحه، اختلافاتی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید