Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از البیان:

توسعه کشت عمودی در امارات به کمک ایتالیا

ADQ یک شرکت سرمایه‌گذاری و هلدینگ مستقر در ابوظبی، فاز عملیاتی طرح پیشرفته خود موسوم به AgTech Park را با راه‌اندازی یک پروژه کشت عمودی با مشارکت شرکت ایتالیایی ZERO، اعلام کرد.

توسعه کشت عمودی در امارات به کمک ایتالیا

به گزارش ایانا به نقل از البیان، این پروژه نخستین مورد از چندین طرح کاشت در محیط کنترل شده است که در Park AgTech اجرا خواهد شد و هدف آن تقویت کشاورزی محلی، و همچنین از بین بردن محدودیت‌های کشت در بیابان‌های امارات است.

این طرح، در گروه مناطق اقتصادی خلیفه ابوظبی ( KEZAD)، بزرگترین منطقه یکپارچه و تخصصی اقتصادی امارات اجرا می‌شود. این منطقه دارای یک محیط مناسب برای کل زنجیره صنایع غذایی است که در نتیجه هم برای تولیدکنندگان محلی و هم برای صنایع غذایی زمینه لازم برای رشد را فراهم می‌کند. همچنین مناطق دیگری برای آزمایش فناوری‌های مختلف در زمینه کشاورزی در شهرک صنعتی العین در سال آینده راه‌اندازی خواهند شد.

اولین پروژه مشترک بین ADQ و ZERO که برای تقویت تولید محلی محصولات، میوه‌ها و سبزیجات برای کاربردهای متعدد از جمله تولید غذای تازه، مواد مغذی و بیودارویی تنظیم شده، از مزایای کاشت عمودی محصولات در یک محیط کنترل شده بهره می‌برد که عملکرد بالاتر، زمان رشد کوتاه‌تر و مصرف کمتر آب و را به همراه دارد. همچنین تنوع بیشتر محصولات تازه در کنار نزدیک شدن فاصله تولید کننده و مصرف کننده از مزایای آن به شمار می‌رود .

پروژه ZERO در مرحله مقدماتی در یک سالن 1000 متر مربعی مقاوم سازی شده اجرا می‌شود و حجم اولیه تولید تقریباً 10 تن در سال را هدف قرار داده است. انتظار می‌رود این مرحله آزمایشی در تابستان 2023 به پایان برسد و پس از آن، فاز تجاری چهل هزار متر مربعی مزرعه عمودی در العین در کنار سایر پروژه‌های بهره‌مند از فناوری‌های محیط کنترل‌شده راه‌اندازی شود. در نهایت پارک 200 هکتاری AgTech حجم تولید سالانه بیش از 40 هزار تن میوه و سبزیجات تازه را هدف قرار داده که به ترتیب تا 6 درصد از مصرف و واردات میوه و 12 درصد از کل مصرف و واردات سبزیجات امارات متحده عربی را شامل می‌شود.

اعلام عملیاتی شدن این تاسیسات کشاورزی در ابوظبی به دنبال نام‌گذاری سال 2023 به‌عنوان سال تولید پایدار از سوی رئیس دولت امارات صورت گرفت. این پارک با هدف توسعه و بهره‌برداری از انواع تکنیک‌های کشاورزی پایدار و بومی‌سازی زنجیره تامین غذا در راستای چشم‌انداز امنیت غذایی ملی 2051، برای اولین بار در آگوست 2021 معرفی شد و تخمین زده می‌شود که پس از شروع به کار، بیش از 7 درصد به تولید ناخالص داخلی کشاورزی امارات متحده عربی کمک کند.

دانیله مودستو(Daniele Modesto) مدیر اجرایی شرکت ZERO، گفت: مزارع عمودی به نیاز فوری به بازنگری در روش‌های کشاورزی پاسخ می‌دهند و در جهانی که استفاده مسئولانه از منابع در اولویت آن قرار دارد، کشاورزی را سازگارتر با محیط زیست و پایدارتر می‌کند. ما فوق‌العاده مفتخریم که با ADQ به‌عنوان یک منطقه آینده‌نگر در بخش غذا و کشاورزی محلی شریک هستیم تا قابلیت‌های کشاورزی عمودی خود را به امارات متحده عربی ارائه دهیم. این همکاری به ما این امکان را می‌دهد که در ساختن یکی از متنوع‌ترین امکانات کشاورزی سرپوشیده در منطقه که به تحقق استراتژی امنیت غذایی این کشور کمک می‌کند، نقش ایفا کنیم.

مزارع عمودی با مزایای بسیاری از جمله صرفه‌جویی در مقادیر زیاد آب در مقایسه با کشاورزی سنتی شناخته می‌شود و این مزارع به زمین کمتری برای تامین همان مقدار محصول کشت شده نیاز دارند.

این مزارع را می‌توان در نزدیکی مشتریان ایجاد کرد که باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل و انتشار گازهای گلخانه‌ای و امکان استقرار این نوع مزرعه در نزدیکی بازارها و مصرف کنندگان در داخل شهرها می‌شود که هزینه‌های حمل و نقل و باربری خارجی و داخلی را بسیار کاهش می‌دهد.

مزرعه AeroFarms AgX که اخیراً در ابوظبی افتتاح شد، بزرگترین مزرعه عمودی جهان است که به تحقیق و توسعه علمی اختصاص یافته است.

این مزرعه همچنین موفق به استخدام تعدادی از نیروهای محلی شده است و هدف آن به کارگیری بیش از 60 مهندس و متخصص در علوم باغبانی در آزمایشگاه‌های فنی پیشرفته خود برای انجام تحقیقات در کشاورزی است.

ترجمه از محسن حدادی

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید