Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان امور اراضی کشور:

ملاک عمل استان‌ها مصوبات قرارگاه صدور اسناد و حفظ کاربری اراضی کشاورزی باشد

رییس سازمان امور اراضی کشور، بر اجرای کامل و دقیق مصوبات قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی تأکید کرد.

ملاک عمل استان‌ها مصوبات قرارگاه صدور اسناد و حفظ کاربری اراضی کشاورزی باشد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در سی و سومین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی ضمن بیان مطلب فوق گفت: مصوبات قرارگاه صدور اسناد، باید ملاک عمل استان‌ها برای اجرای رفع تداخلات باشد و همه استان‌ها به آن عمل کنند.

وی تأکید کرد: قرارگاه صدور اسناد و نشست‌های کمیسیون رفع تداخلات هر هفته برگزار شود. 

افلاطونی گفت: همکاران سازمان نقشه‌برداری و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز در تلاشند تا عکس‌های مورد نیاز را تهیه و برای ما ارسال کنند تا در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در بحث سامانه‌ای کردن کارگروه‌های رفع تداخلات شهرستانی، در عرض دو هفته سامانه مربوط به شهرستان‌ها راه‌اندازی شد و نمایندگان دستگاه نظارتی با حضور در سازمان امور اراضی، از این سامانه بازدید و آن را تأیید کردند و مراتب به استحضار تمام دستگاه‌های عضو کمیسیون رفع تداخلات استان‌ها و کارگروه مرکزی رسید و به مدیران کل ابلاغ شد.

رییس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه اجرایی یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در دست تدوین است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: در ارتباط با یکپارچه‌سازی باید نشستی برگزار شود و هر دستگاهی اعلام کند چه مشوق‌هایی می‌تواند برای یکپارچگی ارائه دهد.

در این نشست استان‌های یزد، زنجان، خراسان شمالی، کرمانشاه و قزوین ضمن ارائه گزارشی از وضعیت رفع تداخلات استان، مشکلات و دلایل عدم اتمام این فرآیند تاکنون را مطرح کردند و راهکارهای اجرایی را از مدیران و حاضران در نشست دریافت کردند.

گفتنی است؛ سی و سومین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی با حضور رییس سازمان امور اراضی کشور، مدیرکل امور حقوقی وزارت جهادکشاورزی، نمایندگان دستگاه‌های عضو قرارگاه به صورت حضوری و رؤسای سازمان جهاد کشاورزی و مدیران امور اراضی سراسر کشور به صورت وبیناری برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید