Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی استان البرز:

میوه تنظیم بازار شب عید استان البرز خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود

نخستین جلسه کارگروه راهبردی تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال و نوروز 1401 با حضور معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی، نماینده استانداری، مدیر تعاون روستایی و مدیرعامل اتحادیه پیشگامان تعاونی های روستایی استان با دستورکار تعیین میوه مورد نیاز استان در ایام منتهی به سال برگزار شد.

میوه  تنظیم بازار شب عید استان البرز خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، سید محسن موسوی، مدیر تعاون روستایی استان البرز در نخستین جلسه کارگروه راهبردی تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال گفت: سال گذشته مسئولیت تنظیم بازار میوه شب عید بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بود که با ابلاغیه جدید مقرر شده است امسال مسئولیت این طرح بر عهده تعاون روستایی استان قرار گیرد.

 مدیر تعاون روستایی استان البرز با اشاره به ابلاغیه وزیر در خصوص تأمین و ذخیره سازی میوه در ایام پایانی سال، ضمن معرفی اعضا و شرح وظایف کارگروه راهبردی میوه ایام پایانی سال به تشریح دستورالعمل نحوه اجرای طرح پرداخت و تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته علاوه بر توزیع از طریق غرفه ها در نظر داریم به منظور بهره گیری از ظرفیت استارت آپ ها، عرضه میوه به صورت اینترنتی و از طریق سامانه بازرگام نیز صورت پذیرد که علاوه بر کاهش مشکلات مربوط به ایجاد صفوف طولانی، باعث سهولت دسترسی شهروندان و کوتاه کردن دست واسطه ها خواهد شد.

عبدالرضا روشن نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به لزوم بررسی جوانب و ارائه سازوکارهای توزیع هوشمند برای کاهش مشکلات عرضه و امکان دسترسی های لازم به سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی، بر شفاف سازی و نظارت بهتر بر بازار تأکید کرد.

در خصوص تعیین مباشران صلاحیت دار و توانمند مقرر شد کارگروه استانی با بکارگیری و انعقاد قرارداد با اولویت اتحادیه ها وشرکت های تعاونی روستایی تحت پوشش، تشکل های بخش کشاورزی و در صورت ضرورت از بخش خصوص وتعاونی ها نسبت به اجرای مفاد ابلاغیه طرح اقدام نماید.

در این جلسه همچنین در خصوص زمان خرید، زمان حمل، برنامه ریزی برای نحوه تأمین به موقع و ذخیره سازی سیب مورد نیاز استان از سردخانه های موجود استان البرز، به منظور کاهش هزینه ها و کنترل بهتر بازار، و نیز تأمین پرتقال از استان های شمالی بحث و تبادل نظر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید