Iranian Agriculture News Agency

برگزاری رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی

مدیر کل دامپزشکی استان البرز از برگزاری رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در استان البرز شهرستان طالقان خبر داد.

برگزاری رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، غلامرضا توکلی مدیر کل دامپزشکی استان در حاشیه برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی، بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان البرز با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سازمان دامپزشکی کشور اقدام به برگزاری رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی با حضور رضاییان‌زاده معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، محمد مهدی خورشیدوند، مشاور وزیر جهاد کشاورزی، فرماندار طالقان، بسیج طالقان و سایر مدیران دستگاه اجرایی استان در شهرستان طالقان کرد.

وی افزود: در این رزمایش از ظرفیت‌های سایر ارگان‌های دولتی و غیردولتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان، بسیج و گروه‌های جهادی، جهت تسریع خدمت رسانی به این مناطق استفاده شد.

غلامرضا توکلی توضیح داد: برگزاری رزمایش‌های جهادی و ارائه خدمات دامپزشکی رایگان از قبیل واکسیناسیون، سم‌پاشی جایگاه و بدن دام، معاینه و درمان دام‌های بیمار و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی - ترویجی به‌منظور توانمندسازی جامعه روستایی و عشایری یکی از اهداف مهم سازمان دامپزشکی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اجرای مطلوب آن سبب رضایتمندی دامداران و مقابله و پیشگیری با بروز بیماری‌های قابل انتقال از حیوانات به انسان خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در خصوص رزمایش جهادی شهرستان طالقان اضافه کرد: در این رزمایش خدمت‌رسانی که از روز سه شنبه 9 خردادآغاز و تا پایان روز پنج شنبه 11 خرداد سال جاری به مدت ۳ روز با به‌کارگیری 20 اکیپ 3 نفره، 4 اکیپ 2 نفره و مشارکت بیش از ۶۸ نفر از دامپزشکان و متخصصان همکاران اداره دامپزشکی و مراکز مایه کوبی سطح استان در شهرستان‌های طالقان انجام و به دامداران و عشایر شهرستان طالقان خدمات رایگان دامپزشکی واکسیناسیون، سمپاشی ارائه شد.

در ادامه آغاز به کار این رزمایش محمد مهدی خورشیدوند، مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: با عنایت به اینکه مقام معظم رهبری تأکید دارند که مشکلات کشور با کار جهادی حل می‌شوند، کار و خدمت جهادی به ویژه در مناطق محروم و صعب‌العبور اولویت اصلی سازمان دامپزشکی کشور است.

وی افزود: در همین راستا رزمایش جهاد دامپزشکی قرارگاه محرومیت زدایی در 30 استان کشور انجام شده است و این رزمایش در استان البرز به ویژه مناطق محروم و صعب العبور شهرستان طالقان برگزار می‌شود

 رضاییان‌زاده معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص گفت: برگزاری اردوهای جهادی سبب افزایش بهره‌وری، بهتر شدن کار تیمی و انسجام و افزایش آمادگی نیروهای فنی می‌شود.

وی گفت: سیاست اصلی سازمان دامپزشکی و هدف اصلی آن محرومیت‌زدایی و کمک به قشر آسیب پذیر دامداران در دور افتاده‌ترین مناطق است، که شاید از خدمات دامپزشکی کمتر بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش اولین نبوده و قطعا آخرین نیز نخواهد بود و با جدیت و در برنامه زمان‌بندی مناسب هدفمند همچنان ادامه خواهد داشت.

در پایان از امام جمعه شهرستان، فرمانداری، قرارگاه محرومیت‌زدایی کشور استان، اصحاب رسانه و خبرگزاری شهرستان، اداره کل دامپزشکی استان قزوین، فرماندهی سپاه ناحیه و مجموعه تحت امر ایشان، اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و شهرستان طالقان، اداره کل امور عشایری استان، اداره کل دامپزشکی استان البرز ، دامپزشکی شهرستان‌های تابعه استان البرز و مراکز مایه کوبی بخش خصوصی سطح استان و شهرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان، اداره منابع طبیعی شهرستان، اداره محیط زیست، بخشداری و کلیه همکارانی که در این کار بزرگ جهادی همراهی و همکاری کردند تقدیر و تشکر شد.

بنا بر این گزارش، این رزمایش در تاریخ 9 خرداد سال جاری در شهرستان طالقان با تعداد 24 اکیپ شروع و با خدماتی، شامل: واکسیناسیون 32 هزار PPR راس، هاری 200 قلاده، سم‌پاشی اماکن دام 10 هزار متر مربع، توزیع سم ضد کنه 300 لیتر، توزیع 500 قرص ضد انگل و برگزاری کلاس آموزشی بیماری های دامی و مشترک انسان و حیوان 960 نفر ساعت در تاریخ 11 خرداد به پایان رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید