Iranian Agriculture News Agency

مشارکت بسیجیان استان البرز در افزایش بهره‌وری محصولات راهبردی و تولید گوشت قرمز

همزمان با سراسر کشور نشست تخصصی همکاری های مشترک سپاه امام حسن (ع) و سازمان جهادکشاورزی استان البرز پیرامون مدیریت هوشمند ارتقاء بهره‌وری محصولات راهبردی در سپاه استان برگزار شد.

مشارکت بسیجیان استان البرز در افزایش بهره‌وری محصولات راهبردی و تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، نشست آغاز عملیات مشترک مدیریت هوشمند ارتقای بهره‌وری محصولات راهبردی با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر جهاد کشاورزی، فرمانده بسیج مستضعفین رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

این نشست تخصصی در استان البرز نیز با حضور سرهنگ پاسدار محمد جان محمدلو، جانشین فرمانده سپاه امام حسن(ع) استان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه استان، دکتر عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، سرهنگ شماخی، مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان البرز، سرهنگ طیران فرمانده بسیج سازندگی استان البرز، معاونین سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین سپاه استان و از طریق ارتباط تصویری با فرماندهان نواحی، محلات، مسئولین ادارات جهاد کشاورزی، کانون های بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان ها در محل سالن جلسات سپاه امام حسن(ع) استان برگزار شد.

در این نشست تخصصی پیرامون زمینه های همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی و سپاه امام حسن (ع) برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی در راستای افزایش تولید محصولات راهبردی بحث و تبادل نظر شد.

جانشین فرماندهی سپاه امام حسن(ع) استان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه استان البرز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به کلیات و اهمیت اجرای دو طرح بسیار مهم افزایش بهره وری در تولید گوشت قرمز و افزایش بهره وری در تولید محصولات راهبردی گندم جو برنج و دانه‌های روغنی در استان پرداخت.

وی با اشاره به اسناد بالادستی و تدابیر و مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص مسئله امنیت غذایی، به لزوم خودکفایی، بهینه سازی عوامل تولید و جهش تولید و امنیت غذایی در سند اعتلای راهبردی ۱۰ ساله بسیج و نیز اهمیت مدیریت هوشمند سازی کشاورزی در بیانیه گام دوم اشاره و تصریح کرد: در دولت سیزدهم تعامل و همکاری خوبی بین سازمان بسیج مستضعفین و مجموعه دولت انجام شده و امیدواریم با تعامل و همکاری دو مجموعه سپاه و جهاد کشاورزی شاهد ارتقاء بهره وری در تولید گوشت قرمز و محصولات راهبردی باشیم.

جانشین فرمانده سپاه امام حسن(ع) استان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین، در خصوص افزایش بهره وری در تولید گوشت قرمز افزود: برای تحقق کامل امنیت غذایی چاره‌ای جز حرکت به سمت خودکفایی، ارتقاء بهره وری و افزایش تولید گوشت به واسطه افزایش دام در قالب دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی نداریم که امیدوارم با تعامل و همکاری بین مجموعه سپاه و جهاد کشاورزی بتوانیم در انجام هرچه بهتر این دو برنامه گام های بسیار خوبی را برداریم.

 وی در خصوص طرح افزایش بهره وری و خودکفایی در تولید گوشت قرمز افزود: با استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان دامپزشکی و دامپروری ما بایستی در طول هفت سال ما شاهد پرورش ۴۵ میلیون رأس گوسفند باشیم که اجرای این برنامه در قالب دستورالعمل به نواحی ابلاغ شده است و همچنین در خصوص افزایش بهره وری در تولید محصولات راهبردی هم در طول هفت سال در ۴۰ هزار روستا بایستی اقداماتی انجام شود که بعد از هفت سال منجر به افزایش بهره وری در تولید محصولات راهبردی گندم ، جو، دانه های روغنی شود.

سرهنگ جان محمدلو، ضمن تشریح طرح ارتقاء بهره وری محصولات راهبردی بر تشکیل هسته های علمی در روستاها توسط مربیان مطابق دستورالعمل ارسالی ستاد به نواحی تأکید کرد و از شهرستان ها خواست که اولین قرارگاه امنیت غذایی و رفع موانع و محدودیت های تولید با حضور مسئولین کانون های بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان و معاونت‌های بسیج محلات، سازندگی و فرماندهان نواحی روستایی تشکیل شود و اگر موارد و ابهاماتی وجود دارد در صورت نیاز رفع ابهام صورت پذیرد.

 وی با تأکید بر اجرای مفاد دستورالعمل ابلاغی و با تشکیل جلسات منظم ۴۵ روز یکبار در سطح شهرستان و ارسال صورتجلسات و اقدامات انجام شده به استان، ابراز امیدواری کرد با توکل به خدا و تعامل و همکاری با مجموعه جهاد کشاورزی استان بتوانیم شاهد اجرای موفقیت آمیز برنامه در راستای افزایش بهره وری در تولید گوشت قرمز و محصولات راهبردی در استان باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید