Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی:

استان البرز می تواند به پایتخت کشاورزی دانش بنیان کشور تبدیل شود

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: البرز با ظرفیت های مطلوبی که در حوزه علم و فناوری دارد و به عنوان استان پیشگام در اجرای طرح هوشمندسازی کشاورزی، قابلیت تبدیل شدن به پایتخت کشاورزی دانش بنیان کشور را دارد.

استان البرز می تواند به پایتخت کشاورزی دانش بنیان کشور تبدیل شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با همراهی معاونین و جمعی از مدیران سازمان در دفتر دکتر عبدالله مخبر، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی حضور یافت و ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سلامتی و توفیق برای ایشان، گزارش مختصری از اقدامات و برنامه‌های سازمان در حوزه تنظیم بازار، پایش و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در ایام نوروز، برنامه های سازمان برای تکمیل فاز سوم پروژه هوشمند سازی بخش کشاورزی استان البرز و توسعه آن در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ارائه کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن تبریک سال نو به همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان، از اقدامات مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان البرز به‌ ویژه در ثبات و آرامش بازار کالاهای اساسی قدردانی کرد.

 مخبر با بیان اینکه بخش کشاورزی استان البرز به عنوان استان پیشگام در اجرای طرح هوشمندسازی کشاورزی و ظرفیت های مطلوبی که در حوزه علم و فناوری دارد، قابلیت تبدیل شدن به پایتخت کشاورزی دانش بنیان کشور را دارا است؛ بر تداوم حرکت به سمت تولید دانش بنیان، مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اساس فناوری و دانش بنیان کردن تولید در هوشمندسازی کشاورزی است؛ گفت: نمی شود بخواهیم کشاورزی را دانش بنیان کنیم ولی اساس هوشمندسازی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان البرز پیشگام در طرح هوشمندسازی بخش کشاورزی است افزود: تاکنون قریب به 30 درصد از ظرفیت این سیستم به بهره برداری رسیده است و با همت و جدیت بیشتر می توانید با توسعه و تکمیل طرح، آن را به سایر زیربخش ها نیز تعمیم دهید.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، تبیین هوشمندسازی را برای بهره برداری سایر دستگاه ها از جمله منابع طبیعی در حفاظت ازعرصه های ملی و منابع طبیعی و همچنین شهرداری ها برای شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها ضروری دانست و افزود: این سیستم ظرفیت بسیار بالایی دارد برای مثال منابع طبیعی می‌تواند با استفاده از قابلیت این سیستم در صورت وقوع حریق، آن را در بدو امر شناسایی کند  و چه بسا اگر پایگاه پهپادی داشته باشیم امکان اطفاء حریق به راحتی میسر می شود.

 مخبر مزیت بخش کشاورزی استان البرز را توسعه هوشمند سازی دانست و با اشاره به اینکه این امر، اساس و مقدمه دانش بنیان کردن تولید است؛ بر هدف گذاری برای پیاده سازی و توسعه همه ابعاد هوشمندسازی در بخش کشاورزی به عنوان استان پیشگام تأکید کرد.

روشن نژاد سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به طرح های تحولی سازمان در سال جاری تصریح کرد: پنج طرح تحولی برای سال جاری در دست اجرا داریم و موضوع توسعه هوشمند سازی در شورای معاونین استانداری به عنوان یکی از طرح‌های تحولی جهاد کشاورزی مصوب شد که یکی از بخش های طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی در استان به کمک طرح هوشمند سازی در دست اجراست.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: با نامگذاری امسال و تأکید مقام معظم رهبری بر دانش بنیان کردن تولید، امید می رود با عملیاتی شدن این طرح و توسعه ابعاد آن، گام مثبتی در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری دردانش بنیان کردن  تولید برداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید