Iranian Agriculture News Agency

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان البرز:

کمبودی در بازار کالاهای اساسی مورد نیاز استان نداریم

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و فرمانده قرارگاه امنیت غذایی در پنجاه و دومین نشست قرارگاه امنیت غذایی استان بر تعادل بخشی و تنظیم بازار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان به ویژه در ایام پایانی سال تأکید کرد.

کمبودی در بازار کالاهای اساسی مورد نیاز استان نداریم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، نشست قرارگاه  غذایی استان با حضور سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان و فرمانده قرارگاه، نمایندگان دستگاه های نظارتی، جمعی از مدیران و اعضای قرارگاه با دستور کار بررسی وضعیت ذخیره سازی کالاهای استراتژیک و بازرسی تأمین و عرضه کالاهای اساسی در سالن جلسات سازمان برگزار شد.

عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و فرمانده قرارگاه با اشاره به اقدامات قرارگاه امنیت غذایی استان از زمان تشکیل تا کنون در خصوص تأمین، عرضه و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و عرضه هوشمند برخی اقلام اساسی مورد نیاز مردم در سامانه بازرگام، اظهار کرد: در حال حاضر کمبودی در بازار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان وجود ندارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به تأمین و عرضه برنج در استان، با بیان اینکه مشکلی در تأمین و عرضه برنج مورد مصرف در استان وجود ندارد؛ تصریح کرد: به منظور پیشگیری از التهاب و اخلال در بازار کالاهای اساسی در ایام منتهی به سال، با تشدید نظارت ها، حداکثر تلاش برای حفظ ثبات، تعادل و آرامش بازار مصرف مورد نیاز مردم صورت گیرد.

داریوش یوسفی، مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: از ابتدای تشکیل قرارگاه تا 17 بهمن ماه، 444 اکیب بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی در سطح استان تشکیل شده است که کار پایش و رصد بازار به صورت منظم توسط این اکیپ ها به صورت روزانه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد 3670 مورد بازرسی از سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم انجام گرفته است؛ تصریح کرد: علاوه بر بازرسی مستمر توسط اکیپ های گشت، طی این مدت تعداد 830 مورد گزارش تخلف ثبت شده که از این تعداد 341 مورد گزارش مردمی ثبت و پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارسال شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم درج قیمت،عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی، تقلب، کم فروشی، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، عدم صدور صورتحساب، تداخل صنفی و عرضه خارج از شبکه را از مصادیق تخلف در واحدهای صنفی عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد و به مراجع قضایی معرفی می شود.

در این نشست سید محمد مهدی عظیمی به عنوان دبیر جدید قرارگاه امنیت غذایی استان معرفی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید