Iranian Agriculture News Agency

آغاز طرح حذف شوری آب با استفاده از توپ‌های بتنی در خوزستان

ایانا- اقتصاد: با اجرای این پروژه امکان کاهش محسوس شوری آب با هزینه‌ای به مراتب کمتر از روش‌های مرسوم فعلی محقق می‌شود.

آغاز طرح حذف شوری آب با استفاده از توپ‌های بتنی در خوزستان

مدیرعامل شرکت آب جنوب شرق خوزستان از آغاز طرح حذف شوری آب با استفاده از توپ‌های بتنی جاذب مواد شور در استان خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) محسن رستگارنیا افزود: اجرای این طرح که برای نخستین بار در کشور مطرح شده است، توسط بخش خصوصی در سد آسک هندیجان به‌عنوان پایلوت آغاز شده و پس از دریافت نتیجه به تولید انبوه خواهد رسید.

او ادامه داد: در راستای حمایت از اختراعات و اکتشافات، کمیته پژوهش و تحقیقات این شرکت با شناسایی و بررسی ایده‌ها و طرح‌های ارایه شده در جشنواره کارون کاپ ۱۳۹۶ سازمان آب و برق خوزستان، ایده "ساخت توپ‌های بتنی حافظ تبخیر و جاذب مواد شوری آب" را جهت تجاری‌سازی و ثبت اختراع به صورت مشارکتی برگزید.

مدیرعامل شرکت آب جنوب شرق خوزستان تصریح کرد: با اجرای این پروژه امکان کاهش محسوس شوری آب با هزینه‌ای به مراتب کمتر از روش‌های مرسوم فعلی محقق می‌شود.

او با بیان این‌که در این روش بدون استفاده از هرگونه انرژی، گام مهمی در راستای تصفیه و تامین آب باکیفیت برای مصارف خانگی و صنعت برداشته می‌شود، افزود: این طرح نقش تعیین کننده‌ای در زمینه اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به تکنولوژی‌های وارداتی دارد.

طرح حذف شوری آب با استفاده از توپ‌های بتنی جاذب مواد شوری، اولین طرح مرکز نوآوری و توسعه فناوری صنعت آب و برق خوزستان محسوب می‌شود که حاصل همکاری دانشگاه تهران با شرکت بهره‌برداری، تولید و انتقال آب جنوب شرق، دفتر پژوهش‌های کاربردی و کمیته تخصصی معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید