Iranian Agriculture News Agency

بانک جهانی گزارش داد:

بهبود جایگاه ایران در شاخص کل سهولت کسب و کار

ایانا- اقتصاد: طبق اعلام بانک جهانی، اصلاحات ایران در حوزه های گمرگ، مالیاتی، تجارت فرامرزی و الکترونیکی کردن فرآیندهای صادرات مورد پذیرش بانک جهانی قرار گرفته است.

بهبود جایگاه ایران در شاخص کل سهولت کسب و کار

بر اساس آخرین گزارش سهولت انجام کسب‌وکار بانک جهانی (DB2019)، امتیاز ایران در شاخص کل سهولت انجام کسب‌وکار از 56.48 به 56.98 بهبود یافته است.

به گزارش ایانا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، طی یک سال گذشته دستگاه‌های اجرایی متولی بهبود محیط کسب‌وکار، اقدامات مؤثری در این خصوص انجام داده‌اند که بعضاً در گزارش‌های بین‌المللی نیز انعکاس یافته است.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام بانک جهانی، اصلاحات ایران در حوزه های گمرگ، مالیاتی، تجارت فرامرزی و الکترونیکی کردن فرآیندهای صادرات مورد پذیرش بانک جهانی قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید، جمهوری اسلامی ایران، با ارائه یک سامانه آنلاین برای تکمیل و تسلیم سهم تأمین اجتماعی، ایجاد امکان تکمیل و تسلیم درخواست استرداد مالیات بر ارزش افزوده به صورت آنلاین، تکمیل و تسلیم اظهارنامه اصلاحی مالیات بر درآمد شرکت به صورت آنلاین و پرداخت بدهی مالیاتی اضافی در بانک، پرداخت مالیات را تسهیل کرده است.

همچنین بر اساس اعلام بانک جهانی، جمهوری اسلامی ایران، با ارتقای سامانه پنجره واحد تجارت ملی، صادرات و واردات را تسهیل کرده است.

لازم به ذکر است با اهتمام و مساعدت سایر قوا در کنار دولت برای اقدامات بیشتر، شاهد بهبود فضای کسب و کار کشور  و افزایش این رتبه خواهیم بود .

گفتنی است، با توجه به جایگاه سایر کشورها در رتبه بندی اخیر و علی‌رغم افزایش 0.5 امتیازی ایران در شاخص کل سهولت انجام کسب و کار، سرعت بیشتر انجام اصلاحات دیگر کشورهای جهان نسبت به کشورمان مشهود است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید