Iranian Agriculture News Agency

روایت رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران از کاهش قیمت خودروها در روزهای اخیر

بازار خودرو پنچر شد

ایانا- اقتصاد: از سه‌شنبه هفته گذشته تغییرات محسوسی در زمینه کاهش قیمت خودرو در بازار دیده می‌شود. طی روزهای اخیر خودروهای مونتاژی در حدود 30میلیون تومان و خودروهای داخلی 4 الی 13 میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

بازار خودرو پنچر شد

گلشن بابادی- پراید 14 میلیونی که در خوابش هم نمی‌دید روزی بتواند از مرز چهل میلیون تومان بگذرد، دو ماه با قیمت باورنکردنی‌اش در صنعت خودرو کشور تازاند و از هفته گذشته با کاهش نسبی قیمت دلار در سراشیبی کاهش قیمت افتاد و حالا خبرها از بازار خودروها حکایت از این دارند که قیمتش به زیر30 میلیون تومان رسیده است. کارشناسان صنعت خودرو پیش‌بینی می‌کنند در آینده‌ای نزدیک با کاهش قیمت خودرو و رسیدن قیمت‌ها به حد واقعی خود روبه‌رو شویم.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در این باره به خبرنگار گروه اقتصادی ایانا گفت: «با کاهش قیمت ارز تعداد فروشندگان خودرو افزایش داشته و تعداد خریداران آن رو به کاهش رفته است، از سه‌شنبه هفته گذشته تغییرات محسوسی در زمینه کاهش قیمت خودرو در بازار دیده می‌شود. طی روزهای اخیر خودروهای مونتاژی در حدود 30میلیون تومان و خودروهای داخلی 4 الی 13 میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند.»

او در مورد کاهش قیمت 10 میلیونی پراید و برخی خودروهای دیگر نیز گفت: «خودروها از هفته قبل کاهش قیمت چندمیلیونی داشته‌اند، تا جایی که بعد از گذشت 70روز، اکنون قیمت پراید به زیر 30میلیون تومان و قیمت پژو405 هم به کمتر از 50 میلیون رسیده‌ است.»

موتمنی در ادامه به افرادی که با هدف سودجویانه اقدام به خرید خودروهایی با قیمت‌های نجومی کرده ‌بودند و به جو روانی ایجاد شده دامن زدند، اشاره کرد و گفت: «این افراد با بالا رفتن قیمت خودرو به هوای فروش خودرو به هنگام افزایش قیمت بازار شروع به خرید خودرو کردند و حالا با در نظر گرفتن احتمال پایین آمدن بیشتر قیمت این خودروها اقدام به فروش خودروهای خود کرده‌اند.»

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو  در ارتباط با عدم تامین نیاز بازار توسط کارخانه‌های خودروسازی گفت: «در این بازار نیز خودروسازان نیاز بازار را تامین نمی‌کنند. شرکت‌های خودروسازی داخلی مانند ایران‌خودرو و سایپا پیش‌فروشی انجام نمی‌دهند و منتظر افزایش قیمت هستند، در صورتی که باید قیمت‌های خود را کاهش دهند اما عرضه خود را تغییر نداده‌اند. درست است که خودروی عرضه شده توسط کارخانه‌های خودروسازی کم است اما عرضه توسط فروشندگان در بازار زیاد است. این فروشندگان کسانی هستند که در ماه‌های گذشته با هدف حفظ سرمایه و ارزش پولشان اقدام به خرید خودرو کردند و امروز راهی جز فروش همان خودروها ندارند. به طورقطعی باید گفت قیمت خودرو در بازار روند کاهشی خود را تا جایی ادامه خواهد داد که خودرو به قیمت واقعی خود برسد.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید