Iranian Agriculture News Agency

گرانی بلیت، سازمان هواپیمایی را به مجلس کشاند

ایانا- اقتصاد: شاید برخی نرخ‌ها متاثر از شرایط ارزی افزایش یافته؛ اما ضعف مدیریتی نیز در گرانی‌های اخیر مشهود است.

گرانی بلیت، سازمان هواپیمایی را به مجلس کشاند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از عملکرد ایرلاین‌ها انتقاد کرد و گفت: گرانی بلیت هواپیما و همچنین مشکلاتی که پروازهای چارتری ایجاد کرده پای سازمان هواپیمایی را به مجلس باز کرد.

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، صدیف بدری با انتقاد از عملکرد شرکت‌های هواپیمایی، گفت: اخیرا ایرلاین‌ها عملکرد و وضعیت مناسبی نداشته و هر روز با افزایش نرخ بلیت ها دغدغه جدیدی برای مسافران ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس، با بیان اینکه در خصوص افزایش بی‌ضابطه نرخ بلیت هواپیما با سازمان هواپیمایی رایزنی و مذاکره صورت گرفته است، افزود: کمیسیون عمران مجلس هفته جاری میزبان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی برای پاسخگویی در رابطه با نرخ بلیت هواپیما و همچنین عملکرد شرکت‌های چارترکننده پرواز است.

نیمی از هزینه‌های ایرلاین‌ها ارزی است

بدری با تاکید بر اینکه 50 درصد هزینه‌های سازمان هواپیمایی مربوط به بلیت است که از این میزان 50 درصد به صورت ارزی و مابقی به صورت ریالی تامین می‌شود، تصریح کرد: شاید برخی نرخ‌ها متاثر از شرایط ارزی افزایش یافته؛ اما ضعف مدیریتی نیز در گرانی‌های اخیر مشهود است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نرخ بلیت در سفرهای داخلی باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: سازمان هواپیمایی باید گزارشی در این باره به کمیسیون عمران مجلس ارایه کنند.

پروازهای چارتری همچنان نارضایتی‌های عدیده رقم می‌زنند

او با تاکید بر اینکه بیشترین موضوعی که مردم را نگران کرده سفرهای چارتری است، ادامه داد: در مسیرهای پرتردد، شرکت‌های چارترکننده قیمت‌ها را چند برابر کرده و گاهی با لغو یک باره پرواز مسافران را متضرر می‌کنند.

بدری با بیان اینکه پروازهای چارتری مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: باید ظرف یک تا دو ماه آینده این پروازها لغو شده و ایرلاین‌ها نسبت به ارایه بلیت‌ها در سامانه اقدام کنند.

او، با تاکید بر اینکه مردم باید بتوانند به راحتی بلیت تهیه کنند، گفت: با توجه به اینکه ایرلاین‌ها عملکرد خوبی نداشته‌اند از این رو پروازهای چارتری فقط در برخی مسیرها باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید