Iranian Agriculture News Agency

ایانا گزارش می‌دهد:

تاثیر مثبت استارت آپ‌های کشاورزی بر تولید و عرضه محصولات کشاورزی

نمایشگاه بین‌المللی الکامپ فرصت مناسبی برای رونمایی و معرفی استارت آپ هایی است که در سال حمایت از رونق تولید باعث تسهیل و رونق در این عرصه شدند و هنوز بخش عظیمی از جامعه کشاورزی از وجود آنها بی‌اطلاع است.

تاثیر مثبت استارت آپ‌های کشاورزی بر تولید و عرضه محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در تهران از 27 تا 30 تیر در تهران در حال برگزاری است که در این نمایشگاه شرکت های استارت آپی داخلی و خارجی حضور دارند.  

این نمایشگاه در عرصه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیکی، کامپیوتر و دیجیتال در اقتصاد ایران به عنوان بزرگترین رویداد فناوری کشور محسوب می شود و با حضور گسترده دست‌اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

در نمایشگاه امسال 16 استارت آپ در حوزه کشاورزی هم حضور دارند که نرم افزارها، محصولات، خدمات و محتوای تولید شده در این عرصه را به منظور بهبود راندمان، تسهیل در امور کشاورزان و حذف واسطه ها و دلالان از بخش توزیع تولیدات کشاورزی ارائه داده‌اند.

استارت آپ‌ها تسهیل گر خرید و فروش محصولات کشاورزی

علی فوزی قائم مقام مدیرعامل بازار آنلاین به‌روزرسان و معاونت بازرگانی این مجموعه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این بازار اولین بازار آنلاینی است که در حوزه محصولات تازه راه اندازی شده و ما در این بازار تمام واسطه ها را حذف کرده ایم و از تولیدکننده مبدا کالا را به دست مصرف کننده نهایی می‌رسانیم. 

وی ادامه داد: حذف واسطه‌ها مزیت هایی برای مشتریان دارد مانند جدیدترین و به روزترین کالای تولید شده توسط تولیدکننده که بدون هیچ واسطه ای به دست مصرف کننده می رسد و در هیچ سردخانه ای کالاها دپو و نگهداری نمی‌شود و به صورت تازه به دست مصرف کننده می‌رسد. تمام ماشین آلات ما مجهز به سردخانه هستند و ارسال رایگان محصولات سفارشی در تهران و حومه آن صورت می‌گیرد.

فوزی تصریح کرد: ما شش صنف اصلی را پوشش دهی می کنیم که بخشی از این اصناف عبارتنداز محصولات پروتئینی از انواع گوشت‌ها، محصولات لبنی، میوه، سبزی و محصولات کشاورزی که به صورت کامل پوشش می دهیم و این محصولات را به صورت دانه ای، کیلویی و فله به بازار ارائه می کنیم. ما پروژه‌هایی را با وزارت جهاد کشاورزی داریم که بحث امکان سنجی آن در دست اقدام است تا بتوانیم به خدمت رسانی بهتری دست پیدا کنیم. 

وی افزود: ما اولین مجموعه ای بودیم که گوشت تنظیم بازاری را در سایت آنلاین عرضه کردیم که باعث کاهش صف های طولانی شد که در این بخش با دریافت کارمزد بسیار جزئی با سازمان پشتیبانی امور دام همکاری کردیم و گوشت تنظیم بازاری را به بازار عرضه کردیم. 

امید قلمی مدیرعامل شرکت تامین، کالا، امید به‌سازان و سایت عافیت بازار در رابطه با استارت آپ خود گفت: این شرکت سابقه 12 ساله دارد و حدود 2 سال است که وارد حوزه سلامت شدیم و تحت عنوان عافیت بازار، محصولات سلامت و اطلاعات این حوزه را در دو بخش عمده فروشگاه و دانشنامه ارائه می دهیم.

وی افزود: هدف ما ارتقا سطح سلامت مردم است و در کنار این کار رژیم های مختلفی را هم ارائه می دهیم و نرم افزاری را راه اندازی خواهیم کرد که بتواند به صورت آفلاین هم به مردم خدمات ارائه دهد.

قلمی عنوان کرد: سایت ما بر مبنای تب سنتی کار می کند که این نوع تب هم بر مبنای گیاهان دارویی و کشاورزی بنا نهاده شده است پس مسلما ما به کشاورزی وابسته هستیم. ما عرضه کننده این محصولات هستیم و افرادی که تولیدکننده گیاهان دارویی هستند می توانند با ما همکاری داشته و محصولات خود را در سایت ما ارائه کنند.

علیرضا عبادوز بنیان گذار استارت آپ فروش آنلاین گل و گیاه در ادامه این گفتگو اذعان داشت: ما یک پلتفرم آنلاین فروش گل و گیاه هستیم که یک استارت آپ 10 ماهه تشکیل شد و ما بخش بازارچه را راه اندازی کردیم تا بازاری برای فروش محصولات تولیدکنندگان خانگی گل و گیاه ایجاد شود. کار بزرگی که ما می توانیم انجام دهیم ایجاد شغل در سراسر کشور است. بخش دیگری از خدماتی که ما می توانیم انجام دهیم ایجاد محتوای آموزشی برای تولید گل و گیاه در خانه است که می‌توانند در سایت ما با کارشناسان تبادل اطلاعات داشته باشند.

سیروس عبدالحسینی مدیرعامل سامانه بازاریاب در رابطه با این سامانه خاطرنشان کرد: بازاریاب پلتفرم بازاریابی کالاهای ایرانی در سطح خرده فروشی ها در سراسر کشور و همچنین بازاریابی برای صادرات محصولات ایرانی در سطح بین‌المللی است. 

وی افزود: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می توانند محصولاتی را که دارند در این سایت معرفی کنند و در بهبود روند توزیع موثر خواهد بود.

محمد زرندی مدیرعامل استارت آپ کشت کالا هم در بخش دیگری از این گفتگو گفت: این استارت آپ پلتفرم خرید، فروش و صادرات محصولات کشاورزی است که با هدف اصلاح سیستم واسطه گری بین بخش کشاورزی شکل گرفته است.

وی افزود: ما در این سیستم خدماتی را ارائه می‌دهیم که کشاورزان و تولیدکنندگان بخش‌های مختلف کشاورزی بدون واسطه و رایگان بتوانند محصولات خود را در فضای سایت و اپلیکیشن ما معرفی کنند. از طرف دیگر خریداران نو متقاضیان کالاها می‌توانند یک خرید امن باقیمت و کیفیت مناسب را از سیستم ما داشته باشند. درواقع هدف اصلی ما تحقق شعار از مزرعه تا سفره است. 

فضای کسب و کارهای استارت آپی در ایران نوپا است و برای رسیدن به میزان بالای آگاهی از این بخش و فرهنگ سازی راه بسیاری در پیش داری اما حضور در این نوع نمایشگاه ها برای استارت آپ های کمتر شناخته شده کشاورزی می تواند جامعه هدف را که کشاورزان و مصرف کنندگان هستند به آگاهی رسانده و میزان استفاده از استارت آپ ها را افزایش دهد. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید