Iranian Agriculture News Agency

ایجاد تحول در حوزه توانمند سازی زنان روستایی در یک سال اخیر

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به همراه مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری از دستاوردهای صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی استان مازندران بازدید کرد.

ایجاد تحول در حوزه توانمند سازی زنان روستایی در یک سال اخیر

 

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی؛ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور به همراه جمعی از مدیران استانی مازندران از توانمندی‌ها و دستاوردهای صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی شهرستان ساری درزمینهٔ گلخانه‌های کوچک‌مقیاس بازدید کرد.

خزعلی در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌هایی انجام‌شده در حوزه توانمندسازی زنان روستایی، گفت: خدا را شاکریم که در یک سال اخیر تحول و حرکت‌های خیلی خوبی در روستاها انجام‌شده و امید را در بین روستاییان زنده کرده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، با تأکید بر حضور همه مردم در انتخابات پیش رو افزود: خودمان باید تعیین‌کننده سرنوشت خودمان باشیم؛ بی‌شک دولت انقلابی حمایت‌کننده است و اراده و باهمت آهنین شما بانوان روستایی و خانواده‌هایتان در کنار حمایت بخش دولتی، سال آینده شاهد پیشرفت‌های بزرگ‌تری در روستاها خواهیم بود‌. 

خزعلی همچنین بر برنامه کاشت یک میلیارد درخت تأکید کرد و مشارکت همه‌جانبه مردم روستا را به‌منظور حفظ محیط‌زیست خواستار شد.

وی با اشاره به سیاست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر مسئله کمک به امنیت غذایی و جلوگیری از پیری جمعیت، گفت: این مهم صدمه بسیار زیاری بر بحث تولید و امنیت غذایی و به‌تبع آن امنیت ملی وارد خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این بازدید بابیان اینکه زنان توانمند روستا در نقش‌های متعددی همچون نقش مدیر خانواده، نقش مادری، نقش مدیریت شغل، نقش همسری و ... همواره بالیده‌اند و در ارتقای اقتصاد کشاورزی نقش بسزایی دارند، گفت: در دهه فجر یکی از طرح‌های بزرگ استان مازندران افتتاح طرح پرورش ماهیان خاویاری توسط یک بانو بوده است؛‌ زنان مازندران به سخت‌کوشی مشهورند و مهم‌ترین تولیدکننده محصولات راهبردی در نظام تغذیه کشور به شمار می‌روند. 

 وی بر خودباوری زنان، ایجاد روحیه توسعه به دنبال تعالی و پیشرفت با الگوی ایرانی اسلامی زنان روستایی تأکید کرد.

مریم طهماسبی در این برنامه از شهرستان قائم‌شهر، مرکز جهاد کشاورزی علی آباد، کارگاه تولید میوه خشک شهربانو، روستای خرماکلا از گلخانه‌های کوچک‌مقیاس و سایت پرورش طیور و ماکیان زنان روستایی و همچنین کارگاه خیاطی صندوق اعتبارات خرد، شهرستان ساری روستای فیروز کنده، گلخانه‌ها و آشپزخانه زنان روستایی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل آنان قرار گرفت. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید