Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت صادرات کودهای کشاورزی و سموم دفع آفات به کوبا فراهم است

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از توسعه همکاری‌ بازرگانی نهاده‌های کشاورزی بین ایران و کوبا خبر داد و گفت: ظرفیت‌های اجرایی خوبی در زمینه صادرات کودهای کشاورزی و سموم دفع آفات نباتی به کشور کوبا فراهم است.

ظرفیت صادرات کودهای کشاورزی و سموم دفع آفات به کوبا فراهم است

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، علی علیزاده معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در نشست مشترک اعضای هیات مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با هیات توسعه همکاری کشاورزی کشور کوبا و ایران با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه بازرگانی نهاده‌های کشاورزی در محل شرکت اعلام کرد: با توجه به ظرفیت بالای صادرات کود اوره از ایران به سایر کشورها و همچنین رویکرد صادرات‌محور اغلب شرکت‌های تولید کننده کودهای زیستی و آلی، فرصت همکاری با بخش کشاورزی کوبا در این زمینه کاملا فراهم است.

در این نشست مشترک هیات نمایندگی بخش کشاورزی کوبا متشکل از مسوولان دولتی و شرکت‌های بازرگانی نهاده‌های کشاورزی کوبا، با ارایه گزارشی از وضعیت کشاورزی در کشورشان، علاقه‌مندی خود را جهت تامین نیاز به کودهای کشاورزی و سموم دفع آفات نباتی از ایران اعلام و از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دعوت کردند که تا زمینه لازم برای توسعه همکاری دوجانبه در این موضوع را فراهم کنند.

طرف ایرانی نیز ضمن استقبال از پیشنهاد جدی طرف کوبایی به همکاری در زمینه بازرگانی نهاده‌های کشاورزی، از نمایندگان بخش بازرگانی کشاورزی کوبا خواست تا با اعلام دقیق نیازهای خود آغاز همکاری دوجانبه را کلید بزند.

این نشست با سازماندهی و برنامه‌ریزی دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهادکشاورزی برگزار شد و با توجه به علاقه‌مندی و مشاهده زمینه همکاری جدی در زمینه بازرگانی نهاده‌های کشاورزی، برگزاری این نشست‌ها ادامه خواهد یافت.

 

منتشر کننده خبر: شیما علائی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید