Iranian Agriculture News Agency

برگزاری گردهمایی تخصصی مدیران بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی در محصولات کشاورزی

گردهمایی تخصصی مدیران بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی در محصولات کشاورزی پس از دو روز با تقدیر از ۳۲ مدیر بازرسی استانی و سی و دو بازرس برتر مراکز استان‌ها به کار خود پایان داد.

برگزاری گردهمایی تخصصی مدیران بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی در محصولات کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، گردهمایی تخصصی مدیران بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی در محصولات کشاورزی ۲۵ و ۲۶ بهمن ‌ماه سال جاری در اردوگاه باهنر تهران با هدف بررسی مسایل دفاتر نظارتی و بازرسان در برخورد با تخلفات قانونی و قاچاق کالاهای اساسی کشاورزی به همت دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، در این گردهمایی دو روزه کارشناسان نظرات خود را در برخورد قانونی با تخلفات صورت گرفته در بخش کالاهای اساسی کشاورزی و تداوم بازرسی‌ها در ماه‌های پایانی سال ارایه کردند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی در گفتگویی با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی سال و در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تشدید بازرسی‌ها و جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت کالاها خبر داد.

مسعود امرالهی تاکید کرد: در مصوبه ریاست جمهوری تفکیک وظایف نظارتی و بازرسی میان وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت به روشنی تعیین شده است.

وی در این رابطه افزود: وزارت جهادکشاورزی مسوولیت تامین کالا را به عهده دارد و وزارت صمت مسوول توزیع کالا در سطح شهر و روستا و سراسر نقاط کشور است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی از عزم راسخ بازرسان وزارت جهادکشاورزی در برخورد با تخلفات گفت و یادآور شد: بازرسان ما در ایفای وظایف قانونی از جان خود مایه گذاشته‌اند و در استیفای حقوق مردم شریف ایران حتی مورد ضرب و جرح از سوی متخلفان قرار گرفته‌اند.

وی قیمت یارانه‌ای اقلام اساسی را علت قاچاق آن به خارج از مرزها دانست و تصریح کرد: بازرسان وزارت جهادکشاورزی در موارد متعددی نسبت به کشف و ضبط این قبیل کالاها و برخورد قانونی با احتکار ارزاق مردم توسط سوداگران اقدام کرده‌اند.

امرالهی با اشاره به اقدامات ویژه بازرسی در ماه مبارک رمضان و عید سال نو، گفت: در ماه مبارک رمضان و سال نو، مدیران بازرسی مراکز استان به همراه بازرسان برتر استان‌ها برای اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان فراخوان شده‌اند و طرح نظارتی تا پایان فروردین سال آینده به صورت ویژه اجرا می‌‌شود.

وی ضمن تاکید بر مصوبه دولت در حوزه کالاهای اساسی، هرگونه تغییر قیمت را تخلف و مستوجب برخورد تعزیراتی عنوان کرد.

در اختتامیه این گردهمایی دو روزه از ۳۲ مدیر بازرسی استان و بازرسان برتر سراسر کشور از جمله مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی قدردانی و تجلیل شد.

 

منتشر کننده خبر: شیما علائی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید