Iranian Agriculture News Agency

مقام معظم رهبری از دستاوردهای کشاورزی دولت سیزدهم بازدید کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در نمایشگاه توانمندی‌های تولید ایرانی که در حسینیه امام خمینی (ره) برپا شده بود از غرفه دستاوردهای کشاورزی بازدید کرد.

مقام معظم رهبری از دستاوردهای کشاورزی دولت سیزدهم بازدید کرد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی در این بازدید با تشریح عملکرد مدیریت کلان کشاورزی در دولت سیزدهم، اقدامات و برنامه‌های زیرساختی وزارت جهادکشاورزی در دستیابی به امنیت غذایی پایدار بر پایه دانش‌بنیان سازی کشاورزی را به محضر رهبر انقلاب ارائه کرد.

به گفته نیکبخت، افزایش ضریب خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی، خودکفایی در تولید گندم نان، افزایش ظرفیت دانش‌بنیان سازی کشاورزی، تولیدات سازمان تات در بذر با راندمان بالا از جمله پیشرفت‌های کشاورزی در دولت سیزدهم است.

براساس این گزارش، در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی در تولید مکمل‌های پروبیوتیک انسانی، دامی، طیور، آبزیان، آفت‌کش و کود زیستی، آنزیم و مخمر، مکمل خوراک دام و طیور، کشت بافت گیاهان، بهبود‌ دهنده‌های آرد و غلات، استحصال ماده موثر گیاهان دارویی، بهبود راندمان کشت، تولیدات بهداشتی و آرایشی حاصل از آبزیان، هوشمندسازی کشاورزی، گلخانه‌های هوشمند و ... فعالیت دارند.

در این نمایشگاه، تولیدات داخلی کشور، با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تامین تولید در ۴۰ غرفه ارائه شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید