Iranian Agriculture News Agency

ستاد ملی جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد

مشاور وزیر در امور جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی، از تشکیل ستاد ملی جوانان و نخبگان این وزارتخانه خبر داد و گفت: این ستاد با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی با هدف ایجاد پویایی بیشتر، بهره‌گیری از خلاقیت سرمایه انسانی جوانان در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و شناسایی مدیران آینده وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد.

ستاد ملی جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، مجتبی اخوان ارمکی اظهار داشت: ستاد ملی جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و براساس سیاست‌های کلان ابلاغی نظام جهت هدفمند و نظام‌مند کردن فعالیت‌های جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است.

وی در عین حال افزود: ایجاد پویایی بیشتر، بهره‌گیری از خلاقیت سرمایه انسانی جوان و استفاده هرچه موثرتر از جوانان و نخبگان پایبند به ارزش‌های دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و از سوی دیگر تقویت و شناسایی مدیران آینده وزارت جهاد کشاورزی، از دیگر اهداف تشکیل این ستاد است.

توسعه بخش کشاورزی با حضور نیروهای نخبه و جوان محقق می‌شود

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی، با بیان این که نقش نیروهای نخبه و جوان انقلابی و متعهد به مدیریت جهادی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم و اساسی است، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی یکی از ارکان اصلی دولت مردمی است و از وظایف اصلی آن تامین امنیت حیاتی و غذایی کشور است. این موضوع برای همه کشورها بخصوص ایران از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه امروزه جنگ در جهان، جنگ غذایی و فرهنگی است، از این رو توسعه بخش کشاورزی کشور با حضور نیروهای نخبه و جوان محقق می‌شود.

وی ادامه داد: برای نیل به اقتدار و تاثیرگذاری در منطقه و جهان باید به سرزمینی پایدار و خودکفا در زمینه تامین غذای کافی و سالم با بکارگیری ظرفیت‌های طبیعی و برنامه‌ریزی مناسب و اصولی و استفاده حداکثری از منابع انسانی حرکت کنیم.

اخوان خاطرنشان کرد: با این نگاه حضور نخبگان نقش کلیدی در تامین امنیت زیستی و غذایی خواهد داشت، چرا که این امر بدون در نظر گرفتن نیروی انسانی نخبه و متعهد تحقق نمی‌یابد.

مشاوران جوان و نخبه دستگاه‌های ستادی و استانی وزارت به ستاد ملی معرفی شوند

رییس ستاد ملی جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی، با بیان این که این ستاد در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان نهاد سیاستگذاری، برنامه‌ریزی ناظر بر فعالیت‌های ستادی و استانی در امور جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است، گفت: محدوده اجرای ستاد شامل حوزه ستادی، سازمان‌ها، ادارات استانی، موسسات و شرکت‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است.

به گفته وی، در نظامنامه ابلاغی توسط وزیر جهاد کشاورزی از تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه ستادی و استانی وزارتخانه خواسته شده تا نماینده خود را به عنوان مشاور جوان و نخبگان دستگاه متبوع به ستاد ملی معرفی کنند.

اخوان ارمکی، تلاش در جهت بهبود شاخص‌های مرتبط با جوانان و نخبگان و ایجاد زمینه لازم برای استفاده از ایده‌ها و نظرهای کاربردی این قشر پویا در مسیر توسعه را از انتظارات این ستاد از مشاوران عنوان کرد.

وی با اشاره به این که مسوولیت مشاوران جوان و نخبگان در دستگاه‌های اداری نباید تبدیل به پستی کلیشه‌ای و تشریفاتی شود، افزود: کاربرد و مسوولیت مشاور جوان و نخبگان تنها افزوده شدن یک عنوان به رزومه افراد نیست بلکه از مشاوران براساس شرح وظایف در نظامنامه ابلاغی کار درخواست می‌شود.

تشکیل شورای راهبردی جوانان و نخبگان در استان‌ها در دستور کار است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور جوانان و نخبگان، با بیان این که تشکیل شورای راهبردی جوانان و نخبگان در سطح استان‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت، گفت: شایسته است مشاوران جوان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی با انتخاب جوانان شایسته و صاحب‌نظر در زمینه‌های گوناگون این شورا را تشکیل داده تا با مشارکت و همفکری جمعی امور مربوطه پیش رود.

وی، جوانان را سرمایه اصلی کشور و توفیقات ملت ایران در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را مرهون ایمان عمیق، اراده و حضور فعال آنان برشمرد و تصریح کرد: جوانان و نخبگان همواره پایه تحولات سازنده کشور بوده و در هر مقطعی که به آنها اعتماد شده است، شاهد جهش‌های بلند در پیشرفت و تعالی جامعه بوده‌ایم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید