Iranian Agriculture News Agency

تامین از راه تولید داخل راهبرد وزارت جهادکشاورزی است

وزیر جهادکشاورزی بر تامین نهاده‌های کشاورزی از راه تولید داخل تاکید کرد و تامین کنندگان نزدیک را اولویت برنامه واردات نهاده عنوان کرد.

تامین از راه تولید داخل راهبرد وزارت جهادکشاورزی است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از موسسه جهاد استقلال، در حضور مدیرعامل و روسای موسسات زیرمجموعه این موسسه اظهار کرد: جهاد استقلال در زمان ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی خود را به خوبی نشان داد و کارهای بزرگی را به سرانجام رساند.

وی افزود: جهاد استقلال باید در صادرات و واردات بازوی قدرتمند وزارت جهاد کشاورزی باشد و سهم بازار را از تامین کالاهای اساسی در اختیار گیرد.

نیکبخت تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی حامی جهاد استقلال در تمام زمینه‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: تمام نهالستان‌ها و ایستگاه‌های تولید بذر نهال باید در اختیار این موسسه قرار گیرد و با این شرکت قرارداد بسته شود تا نهال مورد نیاز کشور را تولید و تامین کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که باید از ظرفیت‌های جهاد استقلال استفاده شود تا بتوانیم بازار را تنظیم کنیم، گفت: یکی از راهبردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی این است که تامین از طریق تولید داخل انجام شود که برای این امر حدود ۹ برنامه تدوین کرده‌ایم که در هیات دولت مطرح شده و در هفته‌های آتی اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر این که نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی کشاورزی باید از کشورهای همسایه  تامین شود، عنوان کرد: در صادرات محصولات کشاورزی هم اولویت ما تامین نیاز کشورهای همسایه است و این معاملات و تجارت می‌تواند تعاملات سیاسی کشور با همسایگان را تحکیم کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید