Iranian Agriculture News Agency

طبق گزارش سالانه چشم‌‌انداز بازار کالاهای کشاورزی رابوبانک؛

شکر، ذرت و سویا ارزان شد

بر اساس گزارش سالانه چشم‌‌انداز بازار کالاهای کشاورزی رابوبانک، قیمت‌های جهانی مواد خوراکی پس از سه سال رکورد بالای ناشی از جنگ، آب و هوای نامناسب و افزایش هزینه‌‌های انرژی و نهاده در سال ۲۰۲۴ نزولی برآورد شده‌است.

شکر، ذرت و سویا ارزان شد

به گزارش خبرنگار ایانا، بانک تخصصی مواد غذایی و کشاورزی پیش‌بینی می‌‌کند قیمت‌های جهانی مواد غذایی شامل؛ شکر، قهوه، ذرت و دانه‌‌های سویا کاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، باوجود کاهش قیمت‌ها و در دسترس بودن مواد غذایی، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴ نیز تقاضا همچنان ضعیف باقی بماند و مصرف‌کنندگان همچنان با چالش‌‌های اقتصادی ازجمله تورم بالا و نرخ‌ بهره دست‌وپنجه نرم می‌‌کنند.

به گفته کارشناسان، انتظار می‌‌رود رشد ضعیف اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴، رشد تقاضای کالاهای کشاورزی را نیز محدود کند.

این عدم اطمینان در سایر بازارهای کلیدی کالاهای کشاورزی نیز ادامه دارد. باوجود حجم زیاد گندم که در منطقه تولید و ذخیره می‌شود، همچنین کشورهای درحال‌توسعه به آن وابسته هستند، در معرض اختلالات مرتبط با آب‌وهوا و محدودیت‌‌های احتمالی در صادرات قرار خواهد گرفت.

بر اساس جدیدترین گزارشی که از سوی موسسه آماری تحلیلی Statista منتشرشده، درآمد در بازار مواد غذایی در سال ۲۰۲۳ به ۹.۳۶ تریلیون دلار رسیده است، درحالی‌که برآورد می‌شود تا سال ۲۰۲۸ بازار جهانی مواد غذایی سالانه حدود ۷هفت درصد رشد داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید