Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد:

حمایت همه‌جانبه از افزایش تولید ادوات کشاورزی در شرایط تحریم

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیاست این وزارتخانه در مکانیزه کردن بخش کشاورزی حمایت و توجه خاص به شرکت‌های تولیدکننده ادوات، دنباله بندها و همچنین شرکت‌های تراکتورسازی و کمباین سازی است.

حمایت همه‌جانبه از افزایش تولید ادوات کشاورزی در شرایط تحریم

کریم ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: تضعیف شرکت‌های تولیدکننده کشور با کوتاهی در رفع مشکلات موجود در مسیر تولید شرکت‌های داخلی خیانت به امنیت غذایی کشور است و مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با همکاری خوب دفتر توسعه ماشین‌های کشاورزی وزارت صمت همواره با تکیه‌بر توان داخلی از تولید داخل حمایت کرده است.

شرکت‌های تراکتورسازی و کمباین سازی شرایط سایر تولیدکنندگان را تسهیل کنند

وی ادامه داد: از شرکت‌های تولیدکننده داخل به‌خصوص شرکت تراکتورسازی ایران و کمباین سازی ایران انتظار داریم در شرایط تحریم و کمبود منابع ارزی کشور با توان مضاعف، افزایش تیراژ و کیفیت تولید مسیر تولید را برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی هموار کنند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه این دو شرکت بزرگ بیش از ۹۷ درصد تولیدات تراکتور و کمباین کشور را عهده‌دار است و این موضوع حاصل تلاش مضاعف همکاران در وزارت صمت و حمایت وزارت جهاد کشاورزی است.

 ذوالفقاری اضافه کرد: این دو شرکت مسیر افزایش تولید و کیفیت را در پیش‌گرفته و امیدواریم شاهد رضایت بیش‌ازپیش کشاورزان در تأمین ماشین‌های کشاورزی خواهیم بود.

افزایش تولید تراکتور و کمباین با رفع چالش‌های پیش‌رو

وی ادامه داد: انتظار می‌رود این دو شرکت تأثیرگذار در مکانیزاسیون کشاورزی در سال رشد تولید و مهار تورم، افزایش تیراژ تراکتور و کمباین و ارتقاء کیفیت است تا شاهد رضایت روزافزون کشاورزان و کاهش نارضایتی حاصل از صف انتظار زحمت کشان عرصه امنیت غذایی کشور باشیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: ظرفیت شرکت‌های سازنده تراکتور و کمباین بخش خصوصی با تعداد تولید سالیانه محدود استعداد بالقوه صنعت تولید و تأمین ماشین‌های کشاورزی است که با تقویت توان و توجه ویژه به رفع مشکلات این شرکت‌ها می‌توان کسری عرضه این دو ماشین حیاتی در امنیت غذایی را کاهش داد.

ذوالفقاری بیان کرد: در حال حاضر تنوع تولید در زیربخش‌های مختلف زراعی، باغی، گلخانه‌ای، دامپروری، مرغداری، جنگل و مرتع ضرورت تنوع بخشی به تأمین نیرو محرکه را افزون کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید