Iranian Agriculture News Agency

براساس آمار گمرک:

ارزآوری 39 میلیون دلاری حاصل از صادرات مرکبات

طبق آمار گمرک در هشت‌ماهه سال‌جاری(1402) صادرات مرکبات برای کشور 39 میلیون دلار ارزآوری داشته است.

ارزآوری 39 میلیون دلاری حاصل از صادرات مرکبات

به گزارش خبرنگار ایانا، در هشت‌ماهه سال‌جاری(1402) صادرات مرکبات 99 هزار و 210 تن به ارزش 39 میلیون دلار بوده است. همچنین 22 درصد از حجم صادرات مرکبات از استان مازندران به میزان 20 هزارتن بوده است.

پیش از این حسن رزاقی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این خصوص در گفت‌وگو با ایانا با اشاره به اینکه صادرات مرکبات از استان مازندران به ۲۰ هزار تن رسیده است، اضافه کرد: بیشترین میزان صادرات هم مربوط به شهرهای ساری (11 هزار تن مرکبات )، میاندورود و جویبار (چهار هزار و 600 تن) است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اگر بحث صادرات دریایی رونق بگیرد اثرات بیشتری به همراه خواهد داشت و در کنار رونق صادرات، باغداران هم با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید دلگرم می‌شوند.

رزاقی به پیش‌بینی تولید سه میلیون تن مرکبات امسال در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: بحث شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها طرحی بود که آبان ماه سال گذشته رونمایی شد و در حال حاضر هم ۱۹ هزار هکتار از باغ‌های مرکبات و دو هزار هکتار از باغ‌های کیوی شناسنامه‌دار شدند.

وی یادآور شد: صادرات از باغ‌هایی است که شناسنامه‌دار باشند و نوید آینده پررونقی را برای صادرات محصولات مازندران به همراه خواهد آورد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برداشت بیش از ۵۰ درصدی نارنگی استان، گفت: در حال حاضر نگرانی در ارتباط با آفت و همچنین یخبندان نداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید