Iranian Agriculture News Agency

قیمت روغن در ماه گذشته کاهش یافته است

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، ماه گذشته "روغن مایع با «١.٦-» درصد و روغن نباتی جامد با «٠.٣-» درصد، کاهش قیمت داشته است.

قیمت روغن در ماه گذشته کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار ایانا، بر اساس آمار رسمی در آذرماه ١٤٠٢ در مناطق شهری کشور، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در اقلام خوراکی لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن؛ مربوط به "شیر خشک" با «٢/٦» درصد، "تخم مرغ ماشینی" با «٢/٣» درصد و "کره پاستوریزه" با «١/٥» درصد افزایش داشته است.

همچنین در این گروه، بیشترین افت قیمت را روغن مایع با «١/٦-» درصد و روغن نباتی جامد با «٠.٣-» درصد کاهش داشته است.

امسال به دلیل مرغوب بودن ذخایر کالای اساسی و همچنین افزایش تولید دانه‌های روغنی در استان‌های مختلف، کشور با کمبود روغن مواجه نشده است، به همین دلیل شاهد کاهش قیمت روغن در این مدت بوده‌ایم.

امیر طالبی معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: امسال ذخایر کالای اساسی در کشور در شرایط خوبی است و این موضوع باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است.

وی افزود: 90 درصد روغن خام کشور وارداتی است اما به دلیل ذخیره‌سازی مطلوب این محصول در سال گذشته واردات آن کم شده است.

برداشت هزار و 300 تن کلزا در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، یاسر شریفی گفت: 512 هکتار کلزا در فصل جاری در این شهرستان کشت شد که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت، هزار و 300 تن محصول برداشت شود.

وی ادامه داد: کشت دانه روغنی کلزا برای تولید پایدار گندم ضروری است، زیرا این دانه روغنی در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: کلزا به‌عنوان یک گیاه در تناوب تولید محصولات وارد می‌شود و علاوه بر ایجاد امکان تولید روغن، اصلاح خاک نیز با کشت آن محقق می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید