Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی: هیچ انسدادی در صادرات محصولات کشاورزی نداریم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ انسدادی در صادرات محصولات کشاورزی نداریم، گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان باید در بازارهای بین‌المللی نقش‌آفرین باشند زیرا صادرات موجب تداوم جریان تولید می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی: هیچ انسدادی در صادرات محصولات کشاورزی نداریم

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت در نشست شورای معاونین و به الزامات سرمایه‌گذاری در زیربخش‌های کشاورزی پرداخت و بیان کرد: هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری نخواهیم داشت. بنابراین ستاد دستورالعمل‌ اصلاحی را تهیه و ابلاغ کند، این دستورالعمل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شود که رؤسای سازمان‌ها بتوانند؛ موافقت اصولی، پروانه بهره‌برداری و تأسیس را در خود استان صادر کنند.

وی ادامه داد: از این پس ارجاع سرمایه‌گذار به تهران، جای سؤال دارد، بنابراین نیاز است پروانه بهره‌برداری واحد‌های کوچک سنتی به سهولت صادر شود و برای رونق تولید در روستاها، محدودیت‌ها برداشته شده و پروانه‌ها تمدید شود

وزیر جهاد کشاورزی بر مبارزه با فساد، تکریم ارباب‌رجوع، تقویت صندوق بیمه کشاورزی و اولویت واردات از کشورهای پیرامون، تأکید کرد و از پایان محدودیت در سرمایه‌گذاری خبر داد.

وی از تعهد خویش به رئیس دولت مردمی گفت و تأکید کرد: نظارت و حساب کشی در همه زمینه‌ها وظیفه مسئولان است و اگر تخلفی صورت گرفت، به‌سرعت پیگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با رانت، فساد و انحصار به شدت برخورد می‌شود و در صورت اثبات، مسئول در هر سطحی باشد؛ عزل می‌شود، این خط قرمز است و در ستاد و استان جاری خواهد بود.

برخورد ناشایست با ارباب‌رجوع در دولت مردمی جایگاهی ندارد

نیکبخت در ادامه با اشاره به برخی رفتارها در مواجهه با ارباب‌رجوع، گفت: تکریم ارباب‌رجوع از خطوط قرمز دولت است و برخورد نامناسب با مراجعه‌کنندگان در دولت مردمی جایگاهی ندارد. بخش زیادی از مشکلات و مراجعات کشاورزان، بهره‌برداران و مردمی که از روستا و شهرستان به تهران می‌آیند، در همان محل قابل حل است.

بیمه‌گزاری خارج از صندوق بیمه کشاورزی تخلف مشهود است

وزیر جهاد کشاورزی صندق بیمه کشاورزی را تکیه‌گاه مطمئنی در حوادث کشاورزی دانست و گفت: تقویت این صندوق لازم است و بیمه‌گزاری خارج از آن ممنوع و یک تخلف مشهود است، زیرا صندوق بیمه کشاورزی حوادث را بر عهده می‌گیرد و هزینه‌کرد منابع جز در این صندوق قابل قبول نیست.

تفاهمنامه‌ها و توافقات به قرارداد همکاری و پروتکل اجرایی منتهی شود

نیکبخت گفت: هیچ انسدادی در صادرات محصولات کشاورزی نداریم، کشاورزان و تولیدکنندگان باید در بازارهای بین‌المللی نقش‌آفرین باشند، اعتقاد براین است که صادرات جریان تولید را دوام می‌بخشد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: کارهای خوبی در تعاملات بین‌المللی صورت پذیرفته و لازم است؛ تفاهم‌نامه‌ها، توافقات، مراودات دو و یا چندجانبه و همچنین اجلاس‌های مشترک به قرارداد و پروتکل‌های اجرایی منتهی شود، ازاین‌رو همکاری نزدیک با بخش اقتصادی وزارت امور خارجه تسهیل‌کننده است.

وی در ادامه بر اولویت همسایگان و کشورهای منطقه تأکید کرد و گفت: برای رفع کمبودها، واردات کالا از مبادی نزدیک و کشورهای پیرامون به دلیل صرفه اقتصادی و هزینه کمتر، راهبرد وزارت جهاد کشاورزی است که می‌بایست از سوی معاونت بازرگانی و دفتر بین‌الملل مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ بررسی مسائل واحد‌های خدمات کشاورزی و تعاریف جدید در وظایف این واحدها، دستور کار نشست آتی خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید