Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در حوزه تجارت و تنظیم بازار خبر داد:

گشایش اولین ال‌سی بین ایران و روسیه

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در حوزه تجارت و تنظیم بازار گفت: در هفته‌های آتی اولین ال‌سی بین بانک‌های ایرانی و روسی گشایش پیدا می‌کند و این به معنای ایجاد اعتماد بین تجار و توسعه تجارت است.

گشایش اولین ال‌سی بین ایران و روسیه

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا پیمان پاک بیان کرد: روس‌ها با وجود اقتصاد بزرگ خود، شناختی از ایران نداشتند اما با اقدامات انجام شده در حال حاضر نسبت به ظرفیت کشور در حوزه‌های تجهیزات، ماشین‌آلات، مصالح ساختمانی و حوزه دارویی آشنا شده‌اند.

وی افزود: از جمله اقدامات مهم انجام شده در این حوزه، قرارداد ۵۰ میلیون دلاری برای صادرات داروهای نانویی ضد سرطان بوده است.

پیمان پاک ادامه داد: در حوزه قطعات خودرویی که سال گذشته نمایشگاه آن در مسکو با حضور ۵۰ شرکت فعال ایرانی برگزار شد، ۷۰۰ میلیون یورو موافقت‌نامه امضا شد که از این میزان 15 میلیون یورو قرارداد و صادرات آن انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: روسیه ظرفیت اقتصادی بسیار بزرگی است که همگرایی خوبی با ایران داشته و دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به کشورهای همسایه و حوزه اتحادیه اوراسیا دارد.

35 درصد رشد صادراتی بخش کشاورزی به روسیه 

طبق گزارش خبرنگار ایانا، آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات ایران در سال‌جاری (1402) نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

بر اساس آمار گمرک، در هشت ماهه سال‌جاری 33 درصد رشد صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به روسیه داشتیم. میزان کل صادرات کشور به روسیه در سال‌جاری به 616 میلیون دلار رسیده است در حالی که در مدت مشابه پارسال 467 میلیون دلار بوده است.

همچنین در بخش محصولات کشاورزی به کشور روسیه در هشت ماهه نخست امسال 271 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم در حالی که صادرات در مدت مشابه سال گذشته، 291 میلیون دلار بوده است که حکایت از افزایش 35 درصدی تجارت و صادرات در سال‌جاری دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید